بهترین پارک های آبی استانبول کدامند؟

جستجو در مجله گردشگری

راهنمای سفر 25 شهریور ، 1403 5 دقیقه

استانبول، شهر همیشه زنده‌ای که به‌نوعی پل ارتباطی دنیای شرق و دنیای غرب محسوب می‌شود، علاوه بر جاذبه‌های گردشگری تاریخی، مقصد بی‌نظیری برای سفرهای تفریحی و ماجراجویانه است. در میان جاذبه‌های این شهر، پارک‌های آبی جایگاه ویژه‌ای دارند. مهم‌ترین دلیل این است که شور و هیجانی که در پارک آبی استانبول تجربه می‌کنید، تابستان‌ شما را به لحظاتی فراموش‌نشدنی تبدیل خواهد کرد. از آنجا که در استانبول پارک‌های آبی متعددی وجود دارد، در ادامه سعی خواهیم کرد بهترین پارک‌های آبی استانبول را به شما معرفی کنیم تا با انتخاب آنها، بیشترین لذت را از سفر به این شهر کسب کنید.

پارک آبی کلاب دلفین استانبول (Aqua Club Dolphin)

پارک آبی کلاب دلفین یکی از بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین پارک‌های آبی استانبول است. این پارک برای آن دسته از افرادی که به دنبال پارک آبی استانبول نزدیک تکسیم هستند نیز گزینه مناسبی به شمار می‌رود. آکوا کلاب دلفین در سال ۲۰۰۱ در قسمت اروپایی این شهر افتتاح شد. از آن زمان تاکنون این پارک به یکی از جذاب‌ترین مراکز تفریحی استانبول تبدیل شده است. پارک آبی کلاب دلفین هر ساله در فصل تابستان به دلیل امکانات زیاد و متنوعی که دارد، گردشگران زیادی را میزبانی می‌کند.

یکی از ویژگی‌های مثبت پارک آبی دلفین، شاتل‌های رایگان است که از نقاط مختلف شهر مانند میدان تکسیم و فاتح، گردشگران را مستقیماً به این پارک می‌برند. سرویس شاتل علاوه بر رایگان بودن، سبب می‌شود که گردشگران بدون اینکه درگیر مسیریابی یا پیدا کردن وسیله حمل و نقل مناسب شوند، به راحتی در این پارک حضور پیدا کنند و یکی از بهترین لذت‌های تابستانه را در استانبول تجربه کنند. 

آکوا پارک ابی استانبول هفت استخر مختلف دارد که به‌نوعی همه سنین و سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند. از جمله این استخرها می‌توان به استخرهای مخصوص کودکان، استخر همگانی، استخر بزرگ‌سالان و استخر مواج اشاره کرد. اگر به ورزش‌های آبی هم علاقه دارید، می‌توانید از استخرهای واترپلوی موجود در این پارک استفاده کنید. پارک آبی دلفین، ۱۲ سرسره هیجان‌انگیز مانند شاه کبرا، راکت و سونامی دارد که به طور خاص مناسب افرادی هستند که می‌خواهند هیجان و آدرنالین بالا را تجربه کنند. برای کودکان نیز سرسره‌های جداگانه‌ای در نظر گرفته شده که ایمنی بالاتری نسبت به سرسره‌های بزرگسالان دارند.

علاوه بر چندین استخر و سرسره‌ای که در این پارک آبی وجود دارد، شما می‌توانید از امکانات تفریحی دیگری مانند والیبال ساحلی، فوتبال صابونی و مهمانی برفی هم استفاده کنید. یکی دیگر از جاذبه‌های این پارک، نمایش دلفین‌ها و شیرهای دریایی است. اگر به دلفین‌ها علاقه دارید، این امکان برای شما وجود دارد که در کنار دلفین‌ها شنا کنید.

در کنار همه این امکانات تفریحی چندین کافه و رستوران هم در داخل این پارک وجود دارد که طیف متنوعی از غذاها و نوشیدنی‌ها، از پیتزا و بستنی گرفته تا غذاهای سریع و گریل شده سرو می‌کنند.

امکان برگرداندن هزینه بلیط خریداری‌شده وجود ندارد پس هنگام خرید دقت کافی را به خرج بدهید. همچنین خانم‌های باردار و افراد با مشکلات قلبی امکان استفاده از سرسره‌ها را ندارند علاوه بر این، شما نمی‌توانید غذا یا نوشیدنی به داخل مجموعه بیاورید و تنها مجاز هستید که از بوفه داخل استخر برای خرید خوراکی‌های موردنیاز خود استفاده کنید.

  • ساعات کاری: همه‌روزه از 9 تا 19
  • قیمت پارک آبی استانبول: آقایان 100 تا 110 لیر، خانم‌ها 90 تا 100 لیر، کودکان 5 تا 12 سال 50 تا 55 لیر، کودکان 0 تا 4 سال رایگان
  • لوکیشن: https://maps.app.goo.gl/8mU2qZNSzVPDUn988
  • وب‌سایت: www.aquaclubdolphin.com

نمایی از پارک آبی کلاب دلفین استانبول

    نمایی از پارک آبی کلاب دلفین استانبول

    پارک آبی آکوامارینا استانبول یا توزلا مارینا (Marina Aquapark)

    پارک آبی مارینا که به نام مارینا آکوا پارک یا پارک آبی توزلا هم شناخته می‌شود، از جذاب‌ترین پارک ابی های معروف استانبول است. به علاوه این پارک آبی استانبول در قسمت آسیایی نزدیک ساحل توزلا واقع شده است. آکوامارینا در سال ۲۰۱۹ افتتاح شد و مساحتی حدود ۱۵ هزار متر مربع دارد و یکی از محبوب‌ترین پارک‌های استانبول برای لذت بردن از تفریحات آبی و هیجان‌انگیز در این شهر محسوب می‌شود.

    پارک مارینا دارای ۱۷ سرسره متنوع و هیجان‌انگیز است. شاید جالب باشد بدانید که بلندترین سرسره آبی اروپا نیز در این پارک قرار دارد. هیجانی که در این سرسره با ارتفاع ۲۴.۵ متر تجربه می‌کنید مثال‌زدنی نیست. تصور کنید کل این مسیر را در طی 7 ثانیه طی خواهید کرد. علاوه بر این مورد، تونل‌های مهیج بسیار دیگری هم در این مجموعه وجود دارد. اگر قصد دارید با کودکان خود به این پارک آبی بروید، لازم نیست نگران ایمنی سرسره‌ها باشید. در قسمت کودکان ۹ سرسره وجود دارد که به نحو مناسبی ایمن‌سازی شده‌اند.

    یکی از جذابیت‌های خاص این پارک، امکان لذت بردن از ۱۵ نوع ورزش آبی است. علاوه بر استخرها و سرسره‌های هیجان‌انگیز، شما می‌توانید از امکانات دیگری مثل شاتل، جت اسکی، غواصی، اسکی روی آب، فلای برد، قایق پدالی و بنانا هم استفاده کنید.

    از آنجا که پارک آبی مارینا استخرهای متنوعی شامل استخرهای مخصوص کودکان، استخرهای بزرگ‌سالان و استخرهایی برای انجام ورزش‌های آبی دارد؛ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای یک تفریح خانوادگی به حساب می‌آید. در کنار همه این موارد، در فضای پارک برنامه‌های شاد و مفرح متعددی مانند کف‌بازی، بادکنک‌بازی و موسیقی زنده هم برگزار می‌شود. در این پارک چندین رستوران و کافه وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید از انواع غذاهای ترکی و بین‌المللی لذت ببرید.

    از آنجایی که هدف این پارک تأمین محیطی امن و مناسب برای خانواده‌ها است، از قوانین مهم آن می‌توان به این اشاره کرد که آقایان بالای 15 سال بدون همراه خانم، اجازه ورود ندارند. برای پوشش خانم‌ها در این پارک قانون خاصی وجود ندارد اما همه بازدیدکنندگان باید از لباس‌ شنا استفاده کنند.

    • ساعات کاری: همه‌روزه از 11:00 تا 19:00
    • قیمت بلیت ورودی: بزرگ‌سالان 599 لیر
    • لوکیشن: https://maps.app.goo.gl/Y5S3jxe4JboKfkHH7
    • وب‌سایت: www.marinaaquapark.com

    تصویری از پارک آبی آکوامارینا استانبول یا توزلا مارینا

      تصویری از پارک آبی آکوامارینا استانبول یا توزلا مارینا 

      شهربازی و پارک تفریحی ویالند استانبول یا اسفانبول (VIALAND Tema Park)

      مجموعه تفریحی ویالند که در حال حاضر بیشتر با نام اسفانبول شناخته می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین مراکز تفریحی در استانبول است. این مجموعه عظیم در سال ۲۰۱۳ در زمینی به مساحت ۶۰۰,۰۰۰ متر مربع افتتاح شد و از همان ابتدا به‌عنوان یکی از بهترین پارک‌های تفریحی اروپا شناخته می‌شد. ویالند در واقع ترکیبی از شهربازی، پارک آبی، مرکز خرید و امکانات اقامتگاهی است و به همین دلیل به دیزنی‌لند ترکیه شهرت یافته است.

      اسفانبول برای تمامی سنین سرگرمی‌های متنوعی دارد و به همین دلیل برای یک تفریح خانوادگی گزینه خوبی است. در شهربازی این مجموعه وسایل هیجان‌انگیزی زیاد وجود دارد که یکی از آن‌ها ترن هوایی LSM Nefeskesen است که سرعت باورنکردنی دارد و یکی از بهترین ترن‌های هوایی دنیا محسوب می‌شود.

      با اینکه پارک آبی اسفانبول به اندازه شهربازی آن بزرگ نیست، اما ترن آبی این مجموعه و استخرهای آن فرصتی عالی برای فرار از گرمای تابستان هستند. کافی است تصور کنید که این ترن با سرعت ۱۱۰ کیلومتر از داخل آب‌ها عبور می‌کند. اگر می‌خواهید هیجان زیادی را تجربه کنید، به سراغ قایق‌سواری در رودخانه وحشی بروید که طول آن 700 متر است.

      اسفانبول نه تنها یک مرکز تفریحی است که یکی از پنج مرکز خرید برتر ترکیه هم به حساب می‌آید. در این مجموعه چندین رستوران با منوهایی شامل انواع غذاهای محلی و بین‌المللی هم به چشم می‌خورد. از امکانات جالب این پارک می‌توان به مچ‌بندهای هوشمند اشاره کرد که به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهند تا در طول حضور خود در این مجموعه از تفریحاتشان عکس بگیرند و آن‌ها را به‌عنوان یادگاری با خود ببرند. اگر قصد خرید بلیط پارک آبی استانبول حتما سری به وبسایت این مرکز بزنید تا از تنوع بازی‌ها و امکانات آن اطمینان حاصل کنید.

      • ساعات کاری: دوشنبه تا پنجشنبه: ۱۰ تا 18؛ جمعه تا یکشنبه: ۱۱ تا 20
      • قیمت بلیت ورودی: بزرگ‌سالان ۸۴۹ لیر و برای کودکان ۸۳۹ لیر
      • آدرس: https://maps.app.goo.gl/N5NWemCS9iWE3VaZ7
      • وب‌سایت: vialand.com

      عکسی از شهربازی و پارک تفریحی ویالند استانبول

        عکسی از شهربازی و پارک تفریحی ویالند استانبول

        پارک آبی کالسیوم استانبول (Coliseum Sports Club Sariyer)

        اگر می‌خواهید بدانید «بهترین پارک آبی استانبول کجاست» باید پارک آبی کالیسوم را به شما معرفی کنیم. مجموعه ورزشی و تفریحی کالسیوم در استانبول یکی از مجهزترین و بزرگ‌ترین پارک‌های آبی این شهر است. کالسیوم با مساحت ۱۲,۰۰۰ متر مربع به شما این امکان را می‌دهد تا در کنار خانواده و دوستانتان از تفریحات آبی و امکانات ورزشی لذت ببرید. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پارک آبی، سرپوشیده بودن آن است که امکان استفاده در تمامی فصول، حتی زمستان را هم ممکن می‌کند.

        پارک آبی کالسیوم چهار استخر روباز و سرپوشیده دارد که استخر موج، استخر سکوت، استخر کودکان و استخر سرپوشیده از جمله این استخرها هستند. سرسره‌های هیجان‌انگیزی مانند سرسره آناکوندا و سرسره موشک هم برای آن دسته از افرادی که عاشق تفریحات هیجان‌انگیز هستند، مناسب‌اند.

        یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این مجموعه، استخر سکوت است که فضای آرام و دل‌نشینی دارد و شما می‌توانید به دور از هیاهو و شلوغی، استراحت کنید و از آرامش محیط که یک فضای سرسبز است لذت ببرید و استرس و خستگی را از خود دور کنید.

        علاوه بر تفریحات آبی متعددی که اشاره کردیم، در این مجموعه بخش‌های متنوع دیگری هم مثل صخره‌نوردی، فواره‌های خروشان، سینما، سالن ماساژ و اسپا در نظر گرفته شده است. در کنار همه این امکانات در این پارک آبی چندین رستوران و کافی‌شاپ‌ لوکس، چندین فروشگاه‌ و یک سالن آرایشی هم دیده می‌شود. هزینه پارک آبی استانبول متناسب با موقعیت جغرافیایی و امکانات ارائه شده در آن متفاوت است، با این حال کالسیوم در گروه پارک‌های با قیمت مناسب به شمار می‌آید.

        در مجموع اگر به دنبال یک پارک آبی مجهز در استانبول هستید، کالسیوم یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. با توجه به امکانات فراوان و فضای سرپوشیده آن، این پارک آبی را می‌توان برای هر گروه سنی مناسب دانست.

        • ساعات کاری: دوشنبه تا جمعه: ۶:۳۰ تا 22:۳۰؛ شنبه و یکشنبه: ۹ تا 18
        • قیمت بلیت ورودی: بزرگ‌سالان 220 تا 275 لیر، نوجوانان 12 تا 18 سال 145 تا 180 لیر، کودکان 7 تا 12 سال 80 تا 95 لیر و کودکان زیر 7 سال رایگان
        • لوکیشن: https://maps.app.goo.gl/xGXMwnZHwiMSZnkY8
        • وب‌سایت: www.coliseum.com.tr

        نمایی از استخر پارک آبی کالسیوم استانبول

          نمایی از استخر پارک آبی کالسیوم استانبول

          پارک آبی و آکواریوم تورکوازو (Turkuaz aquapark)

          پارک آبی و آکواریوم تورکوازو یکی از جذاب‌ترین و کامل‌ترین مراکز تفریحی استانبول است که در سال 2009 افتتاح شد. این پارک آبی که در نزدیکی مرکز خرید بزرگ فروم واقع شده، مجموعه‌ای مدرن است که علاوه بر تفریحات آبی متعدد، یک آکواریوم جذاب هم دارد.

          آکواریوم تورکوازو با ظرفیت 7000 متر مکعب یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های ترکیه محسوب می‌شود. در این آکواریوم که در دو طبقه زیرزمین این پارک آبی احداث شده، گونه‌های نادر و در حال انقراض آبزیان در معرض نمایش گذاشته شده‌اند. یکی از ویژگی‌های خاص این آکواریوم، تونل زیر آبی آن به طول ۸۰ متر است که با شبیه‌سازی واقع‌گرایانه فضای دریا، شما را به دنیایی از اعماق دریا می‌برد. این پارک آبی استانبول نظرات مثبت بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است.

          پارک آبی تورکوازو نیز از دیگر بخش‌های هیجان‌انگیز این مجموعه است. این پارک آبی سرسره‌های متنوع و استخرهای متعددی هم برای کودکان و هم بزرگسالان دارد. امکانات دیگری مانند قایقرانی و انواع تفریحات آبی، این پارک را به گزینه‌ای عالی برای داشتن یک روز مفرح تبدیل کرده اند.

          • ساعات کاری: هر روز 9 تا 19
          • قیمت بلیت ورودی: بزرگ‌سالان 129 لیر، کودکان بالای 4 سال 99 لیر
          • لوکیشن: https://maps.app.goo.gl/53GS6b6cWmNaLJoB6
          • وب‌سایت: http://www.turkuazpark.com

          تصویری از آکواریوم پارک آبی تورکوازو

            تصویری از آکواریوم پارک آبی تورکوازو

            پارک آبی جواهیر هیبلی آدا (Cevahir Aqua Heybeliada)

            پارک آبی جواهیر هیبلی آدا یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین پارک‌های آبی استانبول است که در محله‌ «آدالار» و در جزیره هیبلی آدا واقع شده است. این پارک آبی به دلیل لوکیشن خاصی که دارد و اینکه ترکیبی از یک پارک آبی و یک پارک ساحلی است، یکی از بهترین مراکز تفریحی برای تخلیه هیجان و وقت‌گذرانی در کنار خانواده و دوستان محسوب می‌شود.

            پارک آبی جواهیر هیبلی آدا طراحی مناسبی برای تفریح تمامی سنین دارد و به همین دلیل فضای خوبی برای یک تفریح خانوادگی است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پارک، وجود استخرهایی با عمق‌های متفاوت است که امکان تفریح کودکان را با ایمنی کامل فراهم می‌کند. از جمله امکانات دیگر این پارک می‌توان به چندین سرسره آبی هیجان‌انگیز، برج‌های آبی، تونل‌های آبی و استخرهای متعدد اشاره کرد. این پارک همچنین دارای سونا و حمام ترکی است که تجربه‌ای کامل از آرامش و تفریح را به شما ارزانی می‌کند.

            • ساعات کاری: همه‌روزه از ساعت 9 تا 19
            • قیمت بلیط پارک آبی استانبول: بزرگ‌سالان 20 تا 250 لیر، کودکان 6 تا 12 سال 100 تا 125 لیر، کودکان زیر 6 سال رایگان
            • لوکیشن: https://maps.app.goo.gl/tBxxe7gig71Mab79A
            • وب‌سایت: -

            عکسی از پارک آبی جواهیر هیبلی آدا

              عکس های پارک آبی استانبول

              پارک آبی و آکواریوم فلوریا استانبول (Istanbul Floria Water Park and Aquarium)

              پارک آبی فلوریا استانبول یکی از بهترین و جذاب‌ترین پارک‌های آبی این شهر است که در منطقه باکرکوی و در کنار مرکز خرید فلوریا قرار دارد. این پارک آبی علاوه بر امکانات متعدد برای تفریحات آبی مهیج، یک آکواریوم بزرگ هم دارد که به باغ ‌وحش آبی هم معروف است. در این آکواریوم، بیش از 15 هزار نوع آبزی زندگی می‌کنند و به همین دلیل با بازدید از آن تجربه مهیجی از دنیای زیر آب خواهید داشت.

              از جمله امکانات این پارک می‌توان به استخرها و سرسره‌های متنوع، یک فروشگاه بزرگ و اجرای موسیقی زنده اشاره کرد. تنوع بالای تفریحات در این مجموعه، آن را به یکی از پارک‌های آبی محبوب برای خانواده‌ها تبدیل کرده است.

              • ساعات کاری: -
              • قیمت بلیت ورودی: -
              • لوکیشن: https://maps.app.goo.gl/NoQsZ7gxwHpTchzw9
              • وب‌سایت: -

              بیوک چکمجه (Büyükçekmece Grand Aqua Marine)

              پارک آبی بیوک چکمجه یکی از پارک‌های آبی پرطرفدار شهر استانبول به‌حساب می‌آید که امکانات تفریحی متعددی برای همه گروه‌های سنی فراهم کرده است. این پارک حدود 7 سرسره آبی هیجان‌انگیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سرسره کامی‌کازه، سرسره پیتون، سرسره کبری، سرسره رفتینگ، سرسره بلک هول، سرسره یاماچ و سرسره مالتی اسلاید اشاره کرد. علاوه بر این سرسره‌ها در این مجموعه 2 استخر بزرگ برای شنا و آب‌ تنی، یک استخر کم‌عمق برای کودکان و یک استخر مواج برای تجربه موج‌سواری هم وجود دارد.

              در پارک آبی بیوک چکمجه برنامه‌های سرگرم‌کننده متعددی هم برای خانواده‌ها برگزار می‌شود که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: نمایش انیمیشن، کارگاه برفی و اجرای موسیقی زنده. در مجموع در این پارک با چهار استخر و شش سرسره متنوع، تجربه‌ای بی‌نظیر از تفریحات آبی را کسب خواهید کرد.

              • ساعات کاری: همه‌روزه از ساعت 9 تا 19
              • قیمت بلیت ورودی: اطلاعاتی در دسترس نیست
              • لوکیشن: https://maps.app.goo.gl/vPBHr3Z3gWUnniQL6
              • وب‌سایت: -

              نمایی از پارک آبی بیوک چکمجه

                نمایی از پارک آبی بیوک چکمجه

                پوشش زنان در پارک آبی استانبول

                به‌طورکلی قانون حاکم بر نحوه پوشش در پارک‌های آبی استانبول شامل پوشیدن لباس‌های مخصوص شنا است و پوشیدن هرگونه لباس دیگر مجاز نیست. در پارک‌های آبی شهر استانبول هیچ‌گونه محدودیتی برای پوشش بانوان وجود ندارد و از این رو بانوان محجبه می‌توانند از پوشش مناسب خود استفاده کنند.

                 لذت یک آب‌تنی دل‌چسب در پارک‌های آبی استانبول

                در این مقاله تلاش کردیم بهترین پارک‌های آبی استانبول را به شما معرفی کنیم تا با یک برنامه‌ریزی دقیق بتوانید بهترین گزینه که مناسب با شرایط خود است را انتخاب کنید و تجربه هیجان‌انگیزی از حضور در پارک‌های آبی این شهر داشته باشید. در نهایت سعی کردیم با ارائه اطلاعاتی درباره هزینه ورودی، آدرس و ساعات کاری هر کدام دسترسی شما را به این پارک‌ها آسان‌تر کنیم. برای تجربه سفری به‌ یادماندنی به استانبول و همچنین بازدید از بهترین پارک‌های آبی آن می‌توانید همین حالا تور استانبول را با قیمت و کیفیت عالی از آژانس مسافرتی دانیار سفر تهیه کنید.

                سؤالات متداول:

                ۱- بهترین پارک آبی استانبول کدام است؟

                از بهترین پارک‌های آبی در استانبول می‌توان به پارک آبی کلاب دلفین، پارک آبی کالسیوم، بیوک چکمجه، جواهیر هیبلی آدا، تورکوازو و آکوامارینا استانبول اشاره کرد.

                ۲- لباس مناسب پارک آبی استانبول چیست؟

                برای حضور در پارک‌های آبی استانبول باید از لباس شنا استفاده کنید.

                ۳- کدام پارک آبی استانبول در زمستان هم فعالیت می‌کند؟

                کالسیوم پارک آبی استانبول سرپوشیده است و به همین دلیل استفاده از آن در تمامی فصول، حتی زمستان هم ممکن شده است.

                ۴- بزرگترین پارک آبی استانبول کدام است؟

                پارک آبی «مارینا آکوا پارک» یا پارک آبی «توزلا» بزرگ‌ترین و زیباترین پارک آبی استانبول است.