هزینه سفر به دبی چقدر است؟

جستجو در مجله گردشگری

راهنمای سفر 19 شهریور ، 1403 5 دقیقه

دبی شهر آسمان‌خراش‌های باشکوه، مراکز خرید لوکس و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در کل جهان است. از آنجا که دبی شهر تقریباً گرانی به حساب می‌آید، بهتر است پیش از آنکه برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی کنید، هزینه‌های سفر را دقیق بررسی کنید. هزینه‌ سفر به دبی موارد مختلفی مانند هزینه بلیط هواپیما، هزینه اقامتگاه، هزینه غذا، هزینه حمل‌ونقل، هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری و بسیاری دیگر را شامل می‌شود. در این مقاله سعی داریم این موارد را بررسی کنیم تا با آگاهی از هزینه‌های سفر به دبی، برنامه‌ریزی مالی بهتری داشته باشید و بتوانید از سفر خود به این شهر جذاب به بهترین نحو ممکن لذت ببرید.

هزینه دریافت ویزا دبی و عوارض خروج از کشور

دو مورد از اولین و مهم‌ترین هزینه‌هایی که باید برای سفر به دبی بپردازید، هزینه دریافت ویزا دبی و عوارض خروج از کشور است. اخذ ویزای دبی معمولاً یک هفته زمان می‌برد اما اینکه چقدر هزینه باید بابت آن پرداخت کنید، به مدت اعتبار ویزا بستگی دارد. بر این اساس هزینه ویزای سفر به دبی از 520 تا 2200 درهم متغیر است. ویزای توریستی یک ماهه دبی هم 520 درهم هزینه در بردارد. عوارض خروج از کشور در سال 1403 برای سفر سیاحتی اول 520 هزار تومان، برای سفر سیاحتی دوم 780 هزار تومان و برای سفر سیاحتی سوم 1040000 تومان است.

برای سفر به دبی درهم ببریم یا دلار؟

با توجه به اینکه واحد پول امارات درهم است، بهتر است پولی که می‌خواهید به همراه ببرید درهم یا دلار باشد. حال سؤال این است که درهم بهتر است یا دلار؟ در جواب به این سؤال باید گفت با توجه به اینکه تبدیل ریال به درهم در ایران اصلاً مقرون‌به‌صرفه نیست، بهتر است دلار همراه خود ببرید. پس از آن می‌توانید در صرافی‌های دبی، با نرخ خوبی دلار را به درهم تبدیل کنید.

تصویری از درهم دبی

تصویری از درهم دبی

هزینه سفر به دبی با تور

یکی از راحت‌ترین و بدون دردسرترین راه‌های سفر به این شهر به‌خصوص برای آن دسته از افرادی که بودجه کافی دارند، خرید تور سفر به دبی است. با خرید تور دبی شما یک هزینه کلی پرداخت می‌کنید و دیگر نیازی به پرداخت جداگانه هزینه بلیط هواپیما، رزرو هتل و بیمه مسافرتی ندارید.

هزینه سفر به دبی با تور به عوامل مختلفی از جمله مدت زمان اقامت، چند ستاره بودن هتل و فصل سفر بستگی دارد. در حال حاضر یعنی در شهریور 1403 قیمت تورهای 5 روزه دبی از حدود 20 میلیون تومان برای هتل‌های یک ستاره شروع می‌شود و بعضاً تا حدود 60 و 70 میلیون تومان برای هتل‌های 5 ستاره لوکس افزایش می‌یابد.

اگر قصد سفر به دبی دارید و در عین حال دوست دارید که تا جای ممکن در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، دو راه پیش رو دارید:

۱- منتظر اطلاع‌رسانی تورهای لحظه آخری باشید.

۲- فصلی را برای سفر انتخاب کنید که فصل پیک گردشگری دبی نباشد.

هزینه سفر به دبی با هواپیما

اگر علاقه‌ای به خرید تور دبی ندارید، یکی از بهترین راه‌ها این است که با هواپیما به دبی سفر کنید. البته بهتر است به‌خصوص در فصل پیک گردشگری دبی یعنی در پاییز و زمستان، از قبل اقامتگاهی برای خود رزرو کنید و بعد بلیت هواپیما بخرید.

شرکت‌های هواپیمایی زیادی هستند که از شهرهای مختلف، پرواز مستقیم به دبی دارند. با توجه به خدماتی که شرکت‌های هواپیمایی ارائه می‌کنند، بلیت فرست کلاس به دبی حدود 40 میلیون تومان و بلیط اکونومی به دبی حدود 9 میلیون تومان است.

هزینه بلیت بسته به اینکه پرواز در چه روزی (تعطیل یا غیر تعطیل) باشد، ممکن است کمتر یا بیشتر از مقادیر گفته شده باشد. به طور کلی قیمت بلیت هواپیما در روزهای تعطیل یا اخر هفته بیشتر است.

عکسی از فرودگاه دبی

عکسی از فرودگاه دبی

هزینه سفر به دبی با کشتی

یکی از لذت‌بخش‌ترین روش‌های سفر به دبی، سفر با کشتی است که نسبت به سفر با هواپیما قیمت به‌مراتب کمتری هم دارد. در حال حاضر هزینه سفر دریایی به دبی شامل هزینه بلیت سفر به دبی با کشتی می‌شود که برای هر نفر حدود 3 تا 4.5 میلیون است.

اگر قصد دارید تا با کشتی به دبی بروید، ابتدا خود را به پایانه مسافربری دریایی بندر لنگه هرمزگان برسانید. از آنجا کشتی‌های شرکت کشتی‌رانی والفجر شما را به دبی می‌برند.

 هزینه سفر به دبی با ماشین شخصی

از آنجا که هزینه سفر زمینی به دبی کمتر از سفر هوایی است، این روش را می‌توان یکی از بهترین شیوه‌های سفر به این شهر برشمرد. با توجه به اینکه ایران و امارات تنها مرز آبی دارند، از هر شهر ایران باید با ماشین شخصیتان، خود را به بندر لنگه برسانید. پس از آن می‌توانید با کشتی خودروی خود را به دبی ببرید. با این حال انجام این کار مستلزم توجه به چند شرط مهم است:

۱- شما باید هزینه مصرف بنزین ماشین خود را محاسبه کنید. بدیهی است که این مبلغ به مسافتی که طی می‌کنید و میزان مصرف خودروی شما بستگی دارد.

۲- برای اینکه بتوانید خودروی خود را با کشتی به دبی ببرید، باید هزینه حمل خودرو بپردازید. این هزینه بسته به زمان سفر و شرکت کشتی‌رانی دارد.

۳- برای اینکه بتوانید با خودروی خود در دبی تردد کنید، باید گواهینامه بین‌المللی داشته باشید. در سال ۱۴۰۳ هزینه دریافت گواهینامه بین‌المللی یک ساله ۵۲۰ هزار تومان و هزینه دریافت گواهینامه بین‌المللی سه ساله معادل ۱.۴۷۰.۰۰۰ تومان است.

۴- هزینه بنزین در دبی به‌مراتب بیشتر از قیمت بنزین در ایران است. در دبی انواع مختلفی از بنزین وجود دارد. بر این اساس قیمت بنزین در دبی در سپتامبر 2024 برای بنزین سوپر (با اکتان 98) 2.90 درهم، بنزین اسپشیال (با اکتان 95) 2.78 درهم، بنزین ای پلاس (با اکتان 91) 2.71 درهم و بنزین دیزل 2.78 درهم است.

هزینه اقامت در دبی

بخش مهمی از هزینه‌هایی که باید در برآورد هزینه سفر به دبی در نظر بگیرید، مربوط به هزینه اقامت است که قسمت بزرگی از هزینه‌های سفر به این شهر توریستی جذاب را هم شامل می‌شود. به دلیل اینکه دبی یکی از شهرهای مهم و توریستی حوزه خلیج فارس است، گزینه‌های اقامتی متنوعی در آن وجود دارد که امکان اقامت و سفر به این شهر را برای همه افراد با هر بودجه‌ای، ممکن کرده‌اند. به صورت کلی هزینه اقامتگاه‌ها در دبی از حدود شبی 1 میلیون تومان در هاستل‌ها شروع می‌شود و تا شبی حدود 70 و 80 میلیون در هتل‌های بسیار لوکس افزایش می‌یابد.

نمایی از یک هتل زیبا در دبی

نمایی از یک هتل زیبا در دبی

هزینه حمل و نقل در دبی

دبی سیستم حمل و نقل عمومی بسیار خوبی دارد، به طوری که می‌توانید با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به هر نقطه‌ای از شهر بروید. با توجه به اینکه دبی گزینه‌های متنوعی برای حمل‌ونقل عمومی دارد، شما می‌توانید بسته به نیاز و بودجه خود، بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه روش‌های مختلف حمل‌ونقل در دبی و هزینه‌های مربوط به هر کدام را بررسی خواهیم کرد:

هزینه تاکسی در دبی

اگرچه تاکسی‌ها بخشی از سیستم حمل‌ونقل عمومی دبی هستند اما نمی‌توان آن‌ها را گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای دانست. نرخ ورودی تاکسی‌ها در دبی 5 درهم است که به ازای هر کیلومتر، 2 درهم به آن اضافه می‌شود. طبق این تعرفه‌ها، میانگین هزینه یک سفر کوتاه در دبی 10 تا 12 درهم است.

هزینه مترو در دبی

مترو دبی را شاید بتوان به جرات یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی آن دانست که علاوه بر اقتصادی بودن، زمان سفر با آن هم کوتاه است. برای اینکه بتوانید از مترو دبی استفاده کنید، باید کارت‌های خاصی به اسم نول کارت تهیه کنید. بسته به اینکه چه کارتی خریداری می‌کنید، هزینه سفر با مترو بین 3 تا 15 درهم متغیر خواهد بود.

عکسی از مترو دبی

عکسی از مترو دبی

هزینه اتوبوس در دبی

اتوبوس‌های شهری دبی با اینکه کیفیت مطلوبی دارند اما مانند مترو تمام مناطق شهر را پوشش نمی‌دهند. با این حال حداقل هزینه‌ای که باید برای استفاده از اتوبوس در دبی بپردازید، 3 درهم است که باید با نول کارت پرداخت کنید.

 هزینه اجاره خودرو در دبی

اجاره خودرو یکی دیگر از روش‌های تردد در شهر دبی است که بیشتر برای کسانی که بودجه کافی دارند و می‌خواهند آزادی و انعطاف بیشتری را در سفر خود تجربه کنند، مناسب خواهد بود. هزینه اجاره خودرو در دبی به نوع خودرو، تعداد روزهای اجاره و چند عامل دیگر بستگی دارد. علاوه بر این برای اینکه بتوانید در دبی خودرو اجاره کنید، باید گواهی‌نامه بین‌المللی، پاسپورت و ویزا داشته باشید و حداقل سن شما 21 سال باشد.

به طور کلی هزینه‌ای که باید بابت ضمانت خودروهای اقتصادی بپردازید حدود 1300 درهم و هزینه اجاره خودروهای لوکس تقریباً 3000 درهم است. حداقل مدت زمانی که می‌توانید خودرو اجاره کنید، 1 روز است. توجه کنید که شما در طی روز مجاز هستید با خودرویی که اجاره می‌کنید، 250 کیلومتر را بپیمایید. به ازای هر یک کیلومتر اضافه‌تر باید یک درهم بپردازید.

هزینه تفریحات در دبی

هزینه تفریح در دبی بسیار متنوع است و اینکه چقدر برای این بخش هزینه می‌کنید، کاملاً به این بستگی دارد که شما چه تفریحاتی را انتخاب می‌کنید. با این حال به نظر می‌رسد که مسافران در دبی روزانه به‌ طور میانگین حدود ۷۰ درهم برای تفریح و سرگرمی خرج می‌کنند. در ادامه به برخی از محبوب‌ترین تفریحات دبی و هزینه‌های آن‌ها اشاره می‌کنیم:

پارک آبی آتلانتیس آکواونچرشروع از ۲۷۳ درهم
پارک آبی وایلد وادیشروع از ۲۰۸ درهم
پارک آبی لگولندشروه از ۲۵۰ درهم
پارک آبی سی ورلدشروع از ۳۲۴ درهم
سافاریشروع از ۱۳۰ درهم
پیست اسکیشروع از ۲۰۵ درهم
تور کشتی لوتوسشروع از ۲۳۱ درهم
شهربازی IMGشروع از ۱۸۹ درهم
تور گشت شهریشروع از ۲۶۵ درهم
بالن سواری پالمشروع از ۱۶۸ درهم
سرزمین فراری (شهربازی)شروع از ۲۸۰ درهم
موشن گیتشروع از ۲۳۵ درهم
تور کشتی کروز امپراتور اقیانوسشروع از ۱۷۲ درهم
پارک آبی یاس ابوظبیشروع از ۲۳۴ درهم
پارک موضوعی برادران وارنرشروع از ۲۸۷ درهم

نمایی از شهر بازی IMG دبی

نمایی از شهربازی IMG‌ دبی

هزینه بازدید از جاهای دیدنی دبی

همان‌طور که قبلاً گفتیم دبی یکی از پرجاذبه‌ترین شهرهای جهان است و برای همه گردشگران با هر بودجه‌ای که داشته باشند، حرفی برای گفتن دارد. فراموش نکنید که سواحل دبی به‌خودی‌خود از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی این شهر به حساب می‌آیند و شما برای بازدید از سواحل عمومی نیازی به پرداخت هزینه ندارید. در ادامه برخی از جاذبه‌های معروف دبی را معرفی و هزینه‌های بازدید از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

باغ گل‌هاشروع از ۸۰ درهم
گلوبال ویلیج (دهکده جهانی)شروع از ۲۲ درهم
موزه آیندهشروع از ۱۴۳ درهم
برج خلیفهشروع از ۱۶۸ درهم
اسکای ویوشروع از ۷۲ درهم
آکواریوم دبی مالشروع از ۱۳۴ درهم
هلیکوپتر دبیشروع از ۶۴۳ درهم
تور برج العربشروع از ۲۵۹ درهم
پالم ویو دبیشروع از ۷۹ درهم

تصویری از برج خلیفه

تصویری از برج خلیفه؛ یکی از جاهای دیدنی دبی

هزینه خرید در دبی

دبی پر از مراکز خرید باشکوه و برندهای لوکس جهانی است و به همین دلیل یکی از بهترین شهرها برای علاقه‌مندان به خرید محسوب می‌شود. در حالت کلی اگر قصد خرید در دبی را دارید، باید بدانید که دبی شهر گرانی است. هزینه‌ای که صرف خرید می‌کنید عمدتاً به نوع کالا، برند و مرکز خرید، بستگی دارد. با این حال قیمت محصولات برندهای مشهور جهانی تفاوت چندانی با دیگر کشورهای دنیا ندارد.

در مجموع هزینه خرید در این شهر برای شما مبلغی بین ۱۸۰ تا ۲۰۰۰ درهم در یک هفته خواهد بود که کاملاً به میزان خرید و سلیقه شما بستگی دارد.

نمایی از یک مرکز خرید در دبی

نمایی از یک مرکز خرید در دبی

هزینه غذا در دبی

هزینه‌ای که در دبی صرف غذا خواهید کرد بسته به رستوران و غذایی که انتخاب می‌کنید، بسیار متفاوت است. در دبی طیف گسترده‌ای از رستوران‌ها، از فست‌فودها تا رستوران‌های لوکس وجود دارد؛ بنابراین مقدار بودجه شما هر مقداری که باشد و هر سلیقه‌ای که داشته باشید، می‌توانید گزینه مورد علاقه خود را پیدا کنید.

 به طور میانگین گردشگران در دبی در هر روز ۲۰۴ درهم را برای وعده‌های غذایی هزینه می‌کنند.

عکسی از غذاهای دبی

عکسی از غذاهای دبی

ارزانترین راه سفر به دبی

مسلماً سفر رفتن نیازمند صرف هزینه است، اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانید با هزینه کم به دبی سفر کنید. برای لذت بردن از سفر به این شهر جذاب و مدرن و در عین حال صرفه‌جویی در هزینه‌ها کافی است به چند نکته زیر توجه کنید:

۱- خرید بلیت اکونومی هواپیما یا خرید بلیت در روزهای غیر تعطیل

۲- خرید تورهای لحظه آخری

۳- سفر به دبی از طریق زمینی تا بندر لنگه و سپس از طریق آبی تا دبی

۴- انتخاب اقامتگاه‌هایی با قیمت مناسب

۵- استفاده از حمل‌ونقل عمومی

۶-انتخاب رستوران‌های متوسط ارزان

سفری لذت‌بخش با برنامه‌ریزی دقیق هزینه سفر به دبی

سفر به دبی، با توجه به هزینه‌های نسبتاً بالایی که دارد، در درجه اول نیازمند یک برنامه‌ریزی مالی دقیق است. از این رو در این مقاله تلاش ما بر این بود که با توضیح هزینه‌های مختلف سفر به دبی که شامل ویزا، بلیت هواپیما، اقامت، غذا، حمل‌ونقل و تفریحات می‌شود، به شما کمک کنیم با آگاهی بیشتری سفر خود را شروع کنید و بتوانید بودجه خود را به ‌خوبی مدیریت کنید. در انتها سعی کردیم راهکارهایی را به شما معرفی کنیم که هزینه‌های سفر به دبی را تا حد ممکن کاهش دهید و در عین صرفه‌جویی در هزینه‌ها، از لذت سفر به این شهر پر جاذبه بهره‌مند شوید. فراموش نکنید برای تجربه سفری به‌ یادماندنی و مقرون به صرفه به دبی می‌توانید بهترین تورها را با قیمت و کیفیت عالی از آژانس مسافرتی دانیار سفر تهیه کنید. 

سؤالات متداول:

۱- هزینه سفر به دبی چقدر است؟

برای یک سفر ارزان به دبی باید حدود 20 تا 30 میلیون تومان هزینه کنید.

۲- هزینه سفر تفریحی به دبی چقدر است؟

هزینه سفر یک هفته ای به دبی با در نظر گرفتن هزینه‌های رایج بلیت و تفریحات، مبلغی در حدود 70 تا 90 میلیون تومان است.

۳- ارزانترین زمان سفر به دبی چه زمانی است؟

اگر می‌خواهید با کمترین هزینه به دبی سفر کنید، فصل تابستان می‌تواند برای شما بهترین انتخاب باشد.