تفریحات شبانه باتومی که خواب از سرتان می پراند!

جستجو در مجله گردشگری

راهنمای سفر 27 تیر ، 1403 5 دقیقه

آرامش شب برای بسیاری از مردم جذاب است؛ پس ترجیح می‌دهند ساعاتی از شب را به گشت‌وگذار و تفریح در خارج از منزل بپردازند. باتومی، شهری در گرجستان، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران ایرانی به شمار می‌رود که زندگی شبانه در آن جریان دارد. در این مقاله می‌خواهیم درباره تعدادی از جذاب‌ترین تفریحات شبانه باتومی از جمله تماشای رقص فواره‌ها و بهترین نایت کلاب های باتومی صحبت کنیم. اگر اهل شب‌گردی هستید، چند دقیقه از وقت خود را صرف مطلب زیر کنید تا تجربه سفر به شهر ساحلی باتومی برایتان شیرین‌تر شود.

تماشای رقص فواره های باتومی در شب

تماشای فواره‌های رقصان یکی از جذاب‌ترین تفریحات شبانه باتومی است. این فواره‌ها که روی تالاب مصنوعی پشت استادیوم قرار دارند، در شب‌های تابستان، درست پس از غروب خورشید در حوالی ساعت ۲۰:۳۰ روشن می‌شوند. هم‌زمان با حرکت فواره‌های آب، موسیقی نیز شروع به نواختن می‌کند. تماشای این فواره‌های رقصان از جمله فعالیت‌های محبوب گردشگران است و حس بسیار شیرین و آرامش‌بخشی دارد. اگر اهل تفریحات شبانه هستید، در سفر به باتومی حتما سراغ فواره‌های رقصان بروید.

تصویری از فواره های باتومی در شب

تصویری از فواره های باتومی در شب

بازدید شبانه از مجسمه علی و نینو

شب‌گردی در باتومی بدون بازدید از مجسمه علی و نینو کامل نمی‌شود. این مجسمه فلزی در سال ۲۰۱۰ توسط هنرمند گرجستانی و با الهام از شخصیت‌های اصلی رمانی با همین نام ساخته شد. مجسمه علی و نینو در سراسر دنیا نماد عشق است و سالانه گردشگران بسیاری به‌سراغ آن می‌روند؛ اما از ساعت هفت شب به بعد، بهترین زمان برای بازدید از این اثر هنری زیبا است؛ چرا که در حوالی این ساعت مجسمه‌ها به طرف یکدیگر حرکت می‌کنند و برای دقایقی در هم ادغام می‌شوند. تماشای این دو مجسمه فلزی هشت متری، از جذاب‌ترین کارهای شبانه در باتومی است که نباید از دستش دهید.

نمایی از مجسمه علی و نینو در شب

نمایی از مجسمه علی و نینو در شب

تماشای دلفین های دریای سیاه

دلفین‌ها حیوانات جذاب و بازیگوشی هستند و تماشای آن‌ها همیشه لذت‌بخش است. در روزهای گرم سال، دلفین‌های دریای سیاه به باتومی می‌آیند تا با حرکات نمایشی خود همه را مجذوب کنند. تماشای این دلفین‌ها از جالب‌ترین تفریحات شبانه باتومی برای گردشگران محسوب می‌شود. البته در طول روز نیز می‌توانید به‌سراغ دلفین‌های دریای سیاه بروید و با آن‌ها عکس یادگاری بگیرید.

سفر بر فراز آسمان شب با چرخ و فلک باتومی

یکی دیگر از لذت‌بخش‌ترین کارهایی که می‌توانید در شب‌های باتومی انجام دهید، سوارشدن چرخ‌وفلک است. چرخ‌و‌فلک باتومی در نزدیکی دریای سیاه قرار دارد و ارتفاع آن حدود ۵۵ متر است. این چرخ‌و‌فلک همه‌روزه از صبح تا ساعت یک بعد از نیمه‌شب فعالیت می‌کند. اگر می‌خواهید از بالا شاهد منظره شبانه دریای سیاه و جاذبه‌های اطراف باشید، حتما پس از غروب آفتاب سوار چرخ‌و‌فلک باتومی شوید. در بخش بعدی، سراغ پرطرفدارترین تفریح شبانه یعنی خوش‌گذرانی در کلاب های باتومی خواهیم رفت. 

تصویری از چرخ و فلک باتومی در شب

تصویری از چرخ و فلک باتومی در شب

تفریح در بارهای باتومی

بارهای باتومی شب‌ها بسیار شلوغ و پرشور و هیجان هستند. نوشیدنی‌های متنوع در این بارها سرو می‌شود و اغلب موسیقی زنده دارند. بو اند خاری (Bu&khari ) یکی از بهترین بارهای باتومی است که نوشیدنی‌های خانگی با کیفیت بالا سرو می‌کند. این بار فضای دوستانه و دنجی دارد و شامل یک سالن غذاخوری و فضای باز است. در سفر به باتومی، شب‌های بو اند خاری را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

خوش گذرانی در نایت کلاب های باتومی

اگر شب‌ها انرژی بالایی دارید و به‌دنبال مکانی برای تخلیه آن هستید، سری به نایت کلاب‌های باتومی بزنید. رقص، موسیقی و نوشیدنی‌های متنوع پای ثابت این کلاب‌ها هستند. البته باید بدانید که میانگین قیمت دیسکو در باتومی از حدود 1 تا 10 دلار متغیر است و نوشیدنی‌ها را با چندین برابر قیمت به مهمانان می‌فروشند؛ اما تجربه جالبی محسوب می‌شود و همیشه طرفداران خود را دارد. دیسکو گاراژ باتومی از جمله دیسکوهای معروف این شهر است و تا ساعت پنج صبح فعالیت می‌کند. اگر اهل رقص و تفریحات شبانه هستید و سر‌و‌صدا شما را آزار نمی‌دهد، در سفر به گرجستان، دیسکوهای معروف باتومی را فراموش نکنید.

دوچرخه سواری شبانه در بلوار باتومی

پس از بازدید از جاذبه‌های گردشگری سطح شهر و اتمام یک روز شلوغ، دوچرخه‌سواری شبانه در بلوار باتومی را پیشنهاد می‌دهیم؛ چرا که شب‌ها بهترین زمان برای گشت‌و‌گذار در شهر و تماشای کوچه‌ها و خیابان‌ها است. آرامشی که شب‌های باتومی دارد، در کمتر جایی از جهان پیدا می‌شود. یک دوچرخه کرایه کنید و راهی بلوار باتومی شوید. نورپردازی‌های شبانه باتومی نیز زیبایی شهر را دوچندان می‌کنند. در این مسیر با منظره دریا، آبنماها، چرخ‌وفلک باتومی و مجسمه علی و نینو مواجه خواهید شد. حتی اگر اهل شب‌گردی نیستید، دوچرخه‌سواری شبانه در بلوار باتومی را از دست ندهید.

نمایی از بلوار باتومی در شب

نمایی از بلوار باتومی در شب

قدم زدن در ساحل و تماشای غروب خورشید

تماشای غروب آفتاب در کنار ساحل، از تفریحات محبوب مردم در همه شهرهای ساحلی دنیا است. طبق نظر گردشگران، زیباترین غروب‌ها در شهر باتومی رخ می‌دهد. منظره بی‌نظیر خورشید هنگام غروب و انعکاس آن روی آب‌های نیلگون، از تماشایی‌ترین پدیده‌ها در باتومی است. پس از غروب نیز می‌توانید در کنار ساحل قدم بزنید و از صدای موج‌های آب و بوی دریا لذت ببرید.

تصویری از ساحل باتومی در شب

تصویری از ساحل باتومی در شب

شب های باتومی را به یاد ماندنی بگذرانید!

شب آرامش عجیبی دارد و بسیاری از افراد را مجذوب خود می‌کند. در این مقاله تعدادی از تفریحات شبانه باتومی که خواب از سرتان می‌پراند را به شما عزیزان معرفی کردیم. اگر شما هم اهل شب‌گردی هستید، در سفر به باتومی دوست‌داشتنی حتما این کارها را انجام دهید.

آژانس مسافرتی دانیار سفر یکی از بهترین برگزارکننده‌های تور باتومی و گرجستان در ایران است. اگر می‌خواهید تجربه تازه‌ای از سفر داشته باشید، همین حالا تور باتومی را از این سایت خریداری کنید. تورهای داخلی و خارجی دانیار سفر با مناسب‌ترین قیمت و امکانات کامل به گردشگران عرضه می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی سایت سر بزنید یا با کارشناسان حاضر در مجموعه تماس بگیرید.

سوالات متداول:

۱- بهترین تفریحات شبانه باتومی کدام است؟

تماشای رقص فواره های باتومی، بازدید از مجسمه علی و نینو، دوچرخه‌سواری، رفتن به بارها و دیسکوها و نایت کلاب ها، قدم زدن در ساحل و تماشای غروب آفتاب از جمله بهترین تفریحات شبانه در باتومی هستند.

۲- قیمت ورودی دیسکوهای باتومی چقدر است؟

متناسب با موقعیت مکانی و امکانات هر دیسکو، هزینه ورودی آنها نیز متفاوت است. ورودی برخی رایگان و این هزینه در بعضی دیسکوها از 1 تا 10 دلار متغیر است.