آنتالیا یا دبی، کدام مقصد بهتری است؟

جستجو در مجله گردشگری

راهنمای سفر 27 تیر ، 1403 5 دقیقه

آنتالیا بهتره یا دبی؟ احتمالا این سوال را بارها از افرادی شنیده‌اید که در حال تدارک برای سفر خارجی هستند. آنتالیا و دبی هر دو از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری به شمار می‌روند و جاذبه‌های فراوانی دارند. برای انتخاب بین این دو شهر باید فاکتورهای مختلفی همچون آب‌وهوا، جاهای دیدنی و تفریحی، کیفیت اقامتگاه‌ها، حمل‌و‌نقل عمومی و صد البته، هزینه کلی سفر را در نظر بگیریم. پس با ما همراه باشید تا در این مقاله به مقایسه آنتالیا و دبی بپردازیم و به سوال آنتالیا یا دبی؟ کدام بهتر است؟ پاسخ هوشمندانه‌ای دهیم.

مقایسه آنتالیا و دبی از نظر آب و هوا

آنتالیا در غرب ترکیه و منطقه مدیترانه واقع شده است؛ ازاین‌رو، آب وهوای آنتالیا به طور کل معتدل و مدیترانه‌ای است. تابستان‌های آنتالیا گرم و مرطوب و زمستان‌های آن، معتدل است. دمای هوای آنتالیا در تابستان به ۴۰ درجه سانتی‌گراد نزدیک می‌شود و در زمستان به‌ندرت تا منفی صفر می‌رسد.

دبی در شرق شبه جزیره عربستان قرار گرفته است و آب‌وهوای گرم و خشک دارد. تحمل تابستان‌های این شهر کار هرکسی نیست؛ چرا که دمای هوا به ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اغلب گردشگران، پاییز و زمستان را برای سفر به دبی ترجیح می‌دهند.

نمایی از شهر دبی

نمایی از شهر دبی

آنتالیا یا دبی، کدام مقصد ارزان تری است؟

آنتالیا یا دبی؟ سفر به کدام شهر ارزان‌تر است؟ هزینه سفر کاملا به بودجه هر مسافر بستگی دارد. خریدهای بیشتر، رستوران‌ها و هتل‌های لوکس‌تر یا تفریحات گران‌تر، همگی در هزینه‌های نهایی سفر تاثیرگذار هستند؛ اما به‌طور میانگین برای هزینه غذا، رفت‌وآمد شهری و اقامت باید روزانه حدود ۱۴۵ دلار در آنتالیا و ۲۴۸ دلار در دبی کنار بگذارید. این هزینه‌ها با توجه به تجربه گردشگران محاسبه شده و کاملا تقریبی است؛ اما در مجموع، برای سفر به دبی باید هزینه بیشتری صرف کنید.

تصویری از شهر آنتالیا

تصویری از شهر آنتالیا

جاذبه های دیدنی دبی بهتره یا آنتالیا؟

جاذبه‌های گردشگری دبی اغلب ساخته دست انسان هستند و در دنیا نظیر ندارند؛ اما آنتالیا شهری ساحلی با تاریخچه‌ای غنی است و جاذبه‌های طبیعی و باستانی فراوانی دارد. در ادامه با تعدادی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا و دبی آشنا می‌شوید.

  • جاهای دیدنی آنتالیا: دروازه هادریان، آمفی‌تئاتر آسپندوس، شهر باستانی کاله ایچی، شهر باستانی پرگا، مسجد ییولی مناره، آکواریوم آنتالیا، سواحل لارا، کمر و کنیالتی، آبشارهای دودن، موزه آنتالیا، اسکله قدیمی بندر آنتالیا

نمایی از آمفی تئاتر آسپندوس

نمایی از آمفی تئاتر آسپندوس؛ از جاهای دیدنی آنتالیا

  • جاهای دیدنی دبی: برج خلیفه، برج العرب، موزه آینده، باغ معجزه، مسجد جمیرا، دبی کریک، ساحل کایت دبی، ساحل جمیرا، آبنمای دبی، دهکده جهانی دبی، سیاره سبز دبی، موزه ایلوژن، دبی مال، آکواریوم لاست چمبرز

تصویری از موزه آینده دبی

تصویری از موزه آینده دبی؛ از زیباترین جاهای دیدنی دوبی

    بلندترین برج، بزرگ‌ترین آکواریوم، مرتفع‌ترین چرخ‌وفلک و هر سازه شاخص دیگری که فکرش را کنید در دبی قرار گرفته است. در این شهر با شگفتی‌های فراوان رو‌به‌رو خواهید شد؛ اما جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آنتالیا نیز بسیار تماشایی هستند. در این بخش، انتخاب بین آنتالیا یا دبی کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

    مقایسه آنتالیا و دبی از نظر مسافران

    آنتالیا و دبی هر دو از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا هستند. نظر مسافران درباره این شهرها کاملا متفاوت است. برخی از آن‌ها دبی و بعضی دیگر آنتالیا را برای سفر ترجیح می‌دهند. البته فصل سفر، بودجه و سلیقه افراد در این انتخاب تاثیر مستقیم دارد و به معنای خوب یا بد بودن هیچ یک از این شهرها نیست. طبق آمار به دست آمده در اواخر سال ۲۰۲۳، تعداد گردشگرانی که در طول یک سال به آنتالیا و دبی سفر کرده‌اند، کمی بیشتر از ۱۵ میلیون نفر بوده است. این ارقام نشان می‌دهد که تقریبا هر دو شهر تعداد مسافران یکسانی دارند و به یک اندازه محبوب هستند.

    برای اولین سفر خارجی دبی بهتر است یا آنتالیا؟

    برنامه‌ریزی برای اولین سفر خارجی همیشه هیجان‌انگیز و البته کمی دشوار است؛ چرا که مسافران تجربه کافی ندارند و در روند دریافت پاسپورت، ویزا و خرید بلیط یا رزرو هتل دچار استرس می‌شوند. انتخاب اولین مقصد برای سفر خارجی، ارتباط مستقیم با بودجه و اولویت‌های شما دارد.

    معمولا شهرهای ترکیه اولین انتخاب هر ایرانی برای سفر خارجی هستند؛ اما دبی نیز طرفداران بسیاری در بین گردشگران داخلی دارد. نکته مهم این است که برای سفر به دبی، نیاز به ویزای گردشگری دارید؛ اما داشتن پاسپورت برای بازدید از آنتالیا کافی است. با توجه به اطلاعاتی که تا این بخش از مقاله کسب کرده‌اید، انتخاب مقصد برای اولین سفر خارجی کار چندان دشواری نخواهد بود.

    مقایسه هتل های آنتالیا و دبی

    سالانه میلیون‌ها گردشگر از آنتالیا و دبی بازدید می‌کنند؛ ازاین‌رو اقامتگاه‌های متعددی در هر دو شهر احداث شده است. از هتل‌های لوکس پنج ستاره تا هاستل‌هایی با امکانات معمولی را در آنتالیا و دبی پیدا خواهید کرد. متناسب با بودجه و سلیقه خود می‌توانید هتل موردنظرتان را برای هرچند روز که میخواهید رزرو کنید.

    هتل‌های ریکسوس پرمیوم، فلامینگو رزیدنس، زد سوئیت و گرانادا لاکچری بلک از بهترین هتل‌های آنتالیا هستند که امکانات کاملی در اختیار مسافران قرار می‌دهند. از جمله هتل‌های لوکس دبی نیز می‌توان به هتل برج العرب جمیرا، هتل تاج دبی، هتل آرمانی دبی هتل جمیرا امارات تاورز اشاره کرد.

    نمایی از یک هتل زیبا در دبی

    نمایی از یک هتل زیبا در دبی

    تفریحات دبی یا آنتالیا؟

    مجموعه‌های تفریحی دبی و آنتالیا در رقابت تنگاتنگ با یکدیگر هستند. از آنجا که آنتالیا یک شهر ساحلی است، بهترین و متنوع‌ترین تفریحات آبی و ساحلی از جمله غواصی و رفتینگ را دارد. پارک‌های آبی این شهر نیز بسیار مجهز و مشهور هستند. در باشگاه‌های تیراندازی، زمین‌های گلف و شهربازی‌های آنتالیا نیز می‌توانید به گشت‌وگذار و تفریح مشغول شوید.

    شاید دبی شهر گرم و خشکی باشد؛ اما تفریحات بسیار جذابی دارد. از سافاری و کویرنوردی تا اسکی، چتربازی و بازی‌ها و ورزش‌های ساحلی در دبی قابل‌دسترس است. مطمئن باشید که در هر دو شهر آنتالیا و دبی اوقات خوش و هیجان‌انگیزی را سپری خواهید کرد.

    تصویری از یک پارک آبی در آنتالیا

    تصویری از یک پارک آبی در آنتالیا

    مقایسه تورهای آنتالیا و دبی

    برای سفرهای اقتصادی بهتر است از تورهای گردشگری استفاده کنید. هزینه تور آنتالیا معمولا کمی بالاتر از دبی است؛ البته این قیمت به نوع هتل و تعداد روزهای اقامت نیز بستگی دارد. پاییز و زمستان بهترین زمان برای خرید تور دبی و از لحاظ آب‌و‌هوایی، فصل‌های بهار و پاییز زمان مناسبی برای سفر به آنتالیا است. البته گردشگران برای استفاده از تفریحات آبی، معمولا در روزهای تابستان به آنتالیا سفر می‌کنند.

    بالاخره آنتالیا بریم یا دبی؟

    در این مقاله به مقایسه دبی و آنتالیا، دو مقصد پرطرفدار گردشگری پرداختیم و آن‌ها را از جنبه‌های مختلفی مانند آب‌وهوا، جاهای دیدنی و هزینه سفر بررسی کردیم. بالاخره آنتالیا یا دبی؟ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟ پاسخ به این سوال فقط به اولویت‌های شما بستگی دارد. این شهرها بسیار تماشایی و دوست‌داشتنی هستند و مقاصد ایده‌آلی برای سفرهای مجردی و خانوادگی به شمار می‌روند. اگر بودجه کافی دارید، از هر دو شهر بازدید کنید.

    کافی است تور آنتالیا یا دبی را از آژانس مسافرتی دانیار سفر بخرید و سپس همه برنامه‌ریزی‌ها را به ما بسپارید. همه تورهای این مجموعه با کمترین قیمت و به‌بهترین صورت برگزار می‌شوند. مطمئن باشید که با یک بار استفاده از خدمات دانیار سفر به همراه همیشه ما تبدیل خواهید شد.

    سوالات متداول:

    ۱- آنتالیا بهتر است یا دبی؟

    انتخاب مقصد مناسب، کاملا به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد و هر دو شهر از مقاصد پرطرفدار گردشگری به حساب می‌آیند. اگر به دیدن مکان‌های تاریخی، باستانی و مناظر طبیعی علاقه دارید، برای گرفتن ویزا حوصله و زمان کافی ندارید و بودجه سفرتان محدود است به آنتالیا سفر کنید. درمقابل اگر به دیدن معروف‌ترین بناهای دست‌ساز بشر از بلندترین برج تا بزرگترین آکواریوم علاقه‌مند هستید و قصد دارید از اقامت در کویر و سافاری لذت ببرید به دبی سفر کنید.

    ۲- برای اولین سفر خارجی آنتالیا بهتریم یا دبی؟

    برای سفر به دبی به ویزا نیاز دارید اما برای سفر به شهرهای ترکیه ازجمله آنتالیا تنها داشتن پاسپورت کافی است. پس اگر نمی‌خواهید درگیر گرفتن ویزا شوید، برای اولین سفر خارجی آنتالیا را انتخاب کنید.