برج خلیفه دبی را بیشتر بشناسید

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 16 مهر ، 1403 5 دقیقه

برج خلیفه دبی، نمادی بی‌بدیل از معماری و فناوری‌های پیشرفته است که هر ساله هزاران گردشگر را از سراسر جهان به سوی خود می‌کشاند. این برج با ۸۲۸ متر ارتفاع، بلندترین سازه جهان به حساب می‌آید که شهر دبی و حتی کل امارات را به تسخیر خود درآورده است. این شاهکار شگفت‌انگیز را نمی‌توان تنها یک ساختمان دانست. در واقع برج خلیفه همچون یک شهری عمودی است که صدها آپارتمان، هتل‌های لوکس، رستوران‌های عالی و حتی یک مسجد دارد. اگر می‌خواهید با جزئیات و جذابیت‌های منحصربه‌فرد این سازه شگفت‌انگیز بیشتر آشنا شوید، حتماً تا پایان مطلب همراه ما باشید.

برج خلیفه دبی کجاست؟

برج خلیفه (برج خلیفه دبی به انگلیسی: Burj khalifa) بلندترین سازه جهان با ۸۲۸ متر ارتفاع و ۱۶۳ طبقه، در مرکز شهر دبی واقع شده است. این آسمان‌خراش در بلوار شیخ محمد بن راشد، یکی از مناطق پرتردد و شلوغ دبی و در مجاورت دبی مال و نزدیک جاده شیخ زاید قرار دارد. این منطقه که به اسم داون تاون دبی شناخته می‌شود، پر از آسمان‌خراش‌ها و ساختمان‌های خاص است که هر کدام جذابیت‌های منحصربه‌فردی دارند.

آشنایی با برج الخلیفه امارات

این برج علاوه بر اینکه به خاطر ارتفاعش معروف است، به دلیل طراحی نوآورانه و امکانات متنوع هم شهرت جهانی زیادی دارد. از آپارتمان‌های لوکس و هتل‌های مجلل گرفته تا رستوران‌های فاخر و فضاهای تفریحی؛ این برج به نوعی یک شهر عمودی است که همه نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. یکی از دلایل محبوبیت برج خلیفه، چشم‌اندازهای بی‌نظیری است که از طبقات بالایی آن می‌توانید ببینید. از طبقات فوقانی این برج می‌توان از دیدن چشم‌انداز زیبای شهر دبی و جذابیت‌های اطراف آن مانند جزایر مصنوعی و صحرای اطراف لذت برد.

 یکی دیگر از جذابیت‌های این برج آتش‌بازی و نورپردازی‌هایی است که در مناسبت‌های خاصی مانند شب سال نو میلادی اجرا می‌شوند. جشن سال نو یکی از جذاب‌ترین رویدادهای سالانه دبی است که گردشگران زیادی را هم به دبی می‌کشاند. برج خلیفه از دریا حدود ۳.۳ کیلومتر فاصله دارد. با این حال اگر به تصویر برج خلیفه از بالا نگاه کنید، در اطراف آن دریاچه‌ها و رودخانه‌های مصنوعی متعددی وجود دارد که سبب شده‌اند مناظر اطراف این برج چشم‌انداز زیبایی داشته باشند.

برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی

تاریخچه و علت نامگذاری برج خلیفه

برج خلیفه که نماد پیشرفت دبی به حساب می‌آید، ابتدا با نام «برج دبی» شناخته می‌شد و ساخت آن در سال ۲۰۰۴ آغاز شد. با وقوع بحران اقتصادی جهانی، پروژه با چالش‌هایی روبرو شد اما با حمایت مالی شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، در سال ۲۰۰۹ تکمیل و در ۴ ژانویه ۲۰۱۰ افتتاح شد. پس از آن بود که نام برج به «برج خلیفه» تغییر یافت. بیش از ۱۲ هزار کارگر به صورت روزانه در ساخت این بنا فعالیت داشتند. این برج توسط آدریان اسمیت از شرکت معماری SOM طراحی شد. طراحی آن از معماری اسلامی و گل‌های بیابانی الهام گرفته و از فناوری‌های مدرن و مصالح مقاوم در برابر باد و زلزله استفاده شده است.

هدف اصلی از ساخت برج خلیفه تنها ایجاد یک شاهکار مهندسی نبود، بلکه دبی می‌خواست وابستگی به نفت را کاهش داده و صنعت گردشگری را به عنوان منبع درآمد اصلی معرفی کند. این برج نقش مهمی در جلب توجه جهان به دبی و تبدیل آن به مقصدی توریستی و تجاری داشت. برج خلیفه علاوه بر آپارتمان‌های لوکس، هتل‌های پنج ستاره و رستوران‌های عالی، دارای سه سکوی بازدید است که نمایی بی‌نظیر از دبی را پیش چشمان شما قرار می‌دهند. این پروژه عظیم با مشارکت شرکت اماراتی اعمار و پیمانکاران بین‌المللی مانند سامسونگ کانستراکشن، Besix و Arabtec اجرا شد.

 مراحل ساخت برج الخلیفه دبی

ساخت برج خلیفه پس از طراحی و برنامه‌ریزی دقیق در سال ۲۰۰۴ استارت خورد. پس از گودبرداری و پی‌ریزی، در سال ۲۰۰۵ بالا رفتن برج شروع شد. ساخت این آسمان‌خراش با سرعت زیادی دنبال می‌شد، به طوری که در کمتر از یک سال، ۳۰ طبقه از آن ساخته شده بود.

تا ژانویه سال ۲۰۰۷، بیش از ۱۰۰ طبقه از برج ساخته شده بود و تا همین جا هم به یکی از شگفت‌انگیزترین ساختمان‌های دبی تبدیل شده بود. تنها یک ماه بعد، برج خلیفه به ساختمانی تبدیل شد که بیشترین تعداد طبقات را در دنیا داشت. با پیشرفت پروژه برج خلیفه از سازه‌های معروفی مانند برج تایپه ۱۰۱ و برج سیرز پیشی گرفت و در نهایت در جولای ۲۰۰۷‌ عنوان بلندترین سازه جهان را از آن خود کرد.

با وجود پیشرفت سریعی که پروژه تا سال 2007 داشت، بحران اقتصاد جهانی در سال ۲۰۰۸ روند ساخت و ساز این برج را با مشکل روبرو کرد. طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود ساخت این برج تا سال 2008 به پایان برسد اما به دلیل بحران مالی جهانی، ساخت آن تا دسامبر سال بعد یعنی 2009 به طول انجامید و نهایتاً در ژانویه 2010 افتتاح شد. هزینه ساخت برج خلیفه دبی طبق آمار و ارقام حدود ۱.۵ میلیارد دلار است.

ساختار و معماری برج خلیفه دبی

برج الخليفه از سه بال مارپیچی تشکیل شده که در اطراف یک هسته بتنی قرار گرفته‌اند. هدف از این طراحی تأمین مقاومت کافی سازه در برابر بادهای شدید و شرایط جوی حاد دبی است. در واقع اگر از بالا به این برج نگاه کنید، شکلی شبیه به حرف «Y» را خواهید دید. این طراحی علاوه بر اینکه باعث افزایش پایداری سازه می‌شود، چشم‌انداز بی‌نظیری برای طبقات پایین‌تر هم فراهم کرده است.

مصالح به کار رفته در برج خلیفه

در ساخت این برج بتنی از ۳۳۰ هزار متر مکعب بتن استفاده شده است. برای اینکه این سازه پایداری کافی در برابر آب‌وهوای گرم دبی داشته باشد، در ساخت آن از بتن با تراکم بالا و نفوذپذیری کم استفاده شد. یکی از شاهکارهای دنیای مهندسی را می‌توان پمپ کردن بتن تا ارتفاع ۶۰۶ متری دانست که به یک رکورد جهانی تبدیل شد.

طراحی داخلی برج خلیفه

طراحی داخلی برج را شرکت معماری SOM بر عهده گرفت و این کار را با سرپرستی «نادا آندریک» به انجام رساند. در این سازه از مصالح لوکسی مانند شیشه‌های صیقلی، سنگ‌های تیره، فولاد ضدزنگ و کف‌پوش‌های سنگی استفاده شده است. طراحی داخلی این برج از فرهنگ محلی الهام گرفته شده است. در عین حال طراحی به گونه‌ای انجام شد که این برج فضای مجلل و مدرنی داشته باشد.

فونداسیون سازه برج خلیفه

یکی از چالش‌های بزرگ ساخت برج خلیفه، طراحی فونداسیون آن بود. برج خلیفه دارای فونداسیونی به عمق ۵۰ متر است که روی ۱۹۲ شمع احداث شد. برای اینکه سازه پایداری مطلوبی در زمین ماسه‌ای دبی داشته باشد، این شمع‌ها از فولاد و بتن ساخته شدند.

سیستم‌ های ایمنی و تأسیساتی

برج خلیفه سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ای برای مقابله با آتش‌سوزی دارد. یکی از این سیستم‌ها، آسانسورهای ویژه‌ با ظرفیت بالا است که برای خارج کردن افراد در مواقع اضطراری طراحی شده‌اند. علاوه بر این به ازای هر 25 طبقه، پناهگاه‌های مجهز به تهویه مطبوع هم وجود دارد. یکی از جالب‌ترین بخش‌های ساخت و ساز این برج را می‌توان سیستم لوله‌کشی آن به طول ۱۰۰ کیلومتر دانست که روزانه ۹۴۶ هزار لیتر آب را به طبقات مختلف می‌رساند.

مراحل ساخت برج خلیفه

مراحل ساخت برج خلیفه

تماشای دبی از فراز سکوهای تماشای برج خلیفه 

بسیاری تصور می‌کنند که سکوهای تماشا در طبقه آخر برج خلیفه دبی واقع شده است اما این سکوها که جذاب‌ترین قسمت برج از نظر گردشگران هستند با نام‌های  «At The Top» و «At The Top SKY» به ترتیب در طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵ و 148 قرار گرفته و چشم‌اندازهای بی‌نظیر از شهری دبی دارند.

سکوی تماشای At The Top در طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵

سکوی تماشای طبقه ۱۲۴ در ارتفاع ۴۵۲ متری واقع شده است. این سکو در واقع یک تراس بزرگ روباز است که پنجره‌های شیشه‌ای بزرگی هم دارد. در این سکو چندین تلسکوپ هم هست که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مناطق دیدنی دبی را مشاهده کنید. برای اینکه به این طبقه برسید، کافی است از سریع‌ترین آسانسور جهان که با سرعت ۱۰ متر بر ثانیه حرکت می‌کنید، استفاده کنید. در طبقه ۱۲۵ نیز یک سکوی بزرگ دیگر قرار دارد که از آنجا می‌توانید یک چشم‌انداز ۳۶۰ درجه از شهر دبی را ببینید.

سکوی تماشای At The Top SKY در طبقه ۱۴۸

این سکو در سال ۲۰۱۴ در ارتفاع ۵۵۵ متری افتتاح شد و پس از آن مرتفع‌ترین سکوی تماشای جهان نام گرفت. این سکو دارای یک بخش سرپوشیده و یک تراس روباز است که چشم‌اندازی فوق‌العاده‌ای از شهر را به نمایش می‌گذارد. برای اینکه به این طبقه برسید باید از اسکای لانژ برج خلیفه و آسانسورهای اختصاصی استفاده کنید. در این سکوی تماشا می‌توانید از نوشیدن و خوردن خوراکی‌های خوشمزه لذت ببرید. با این حال مدت زمانی که می‌توانید در این سکوی تماشا حضور داشته باشید، ۴۵ دقیقه است.

اگر قصد دارید از سکوهای تماشای برج خلیفه شهر دبی را نظاره کنید، فراموش نکنید که از ورودی اصلی نباید وارد شوید. ورودی اصلی مخصوص افرادی است که در این برج کار می‌کنند. برای بازدید از این سکوها باید ابتدا به طبقات زیرین بروید و بعد با کمک علائم راهنما خود را به این طبقات برسانید.

سکوی تماشای at the top sky

سکوی تماشای At The Top Sky

بلیط‌ بازدید از سکوهای تماشای برج خلیفه

قیمت بلیط بازدید از سکوهای تماشای برج خلیفه به زمان و طبقه مورد بازدید بستگی دارد. بر این اساس بلیط بازدید از سکوهای تماشای طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵ از 169 تا 244 درهم و هزینه بازدید از هر سه طبقه 124، 125 و 148 از 399 تا 533 درهم متغیر است که این میزان بستگی به روز و ساعت پیک دارد.

امکانات رفاهی و تفریحات داخل برج خلیفه دبی

در برج خلیفه، امکانات رفاهی متعددی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به استخر شنا، چندین جکوزی‌، سالن‌های تناسب اندام و مراکز تفریحی اشاره کرد که در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین موارد خواهیم پرداخت.

رستوران‌های برج خلیفه

  • اتمسفر: در برج خلیفه چندین رستوران‌ مجلل وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها رستوران «اتمسفر» در طبقه ۱۲۲ است که عنوان مرتفع‌ترین رستوران‌ جهان را هم به خود اختصاص داده است. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای بین‌المللی را در فضایی لوکس و با مناظر خیره‌کننده نوش جان کنید.
  • رستوران امل: در این رستوران که در هتل ارمانی واقع شده، انواع غذاهای تند هندی سرو می‌شود.
  • رستوران ایتالیایی: این رستوران هم در هتل ارمانی قرار داد و در آن می‌توانید انواع غذاهای اصیل ایتالیایی را در یک فضای کلاسیک میل کنید.
  • رستوران دلی: در این رستوران که فضای نوستالژیکی دارد، می‌توانید از انواع غذاهای اروپایی به همراه چشم‌اندازی از فواره‌های دبی لذت ببرید.
  • رستوران مدیترانه‌ای: در این رستوران انواع غذاهای مدیترانه‌ای شامل غذاهای خاورمیانه‌ای، یونانی و اسپانیایی سرو می‌شود.
  • رستوران هاشی: یکی دیگر از رستوران‌های برج خلیفه است که در آن می‌توانید غذاهای آسیایی و ژاپنی، از جمله سوشی را امتحان کنید.

رستوران هاشی برج خلیفه

    رستوران هاشی برج خلیفه

    استخر برج خلیفه دبی

    استخر برج خلیفه از معروف‌ترین استخرهای دبی است که در طبقه ۷۶ برج واقع شده است و فضای آرامش‌بخشی برای استراحت و تفریح محسوب می‌شود.

    هتل برج خلیفه دبی

    طبقات 8 تا ۳۹ به یک هتل لوکس 5 ستاره به اسم هتل آرمانی تعلق دارد. هتل برج الخلیفه توسط طراح مشهور «جورجیو آرمانی» طراحی شده است. قیمت هتل برج خلیفه دبی برای یک شب از حدود 1300 دلار است که متناسب با نوع اتاق و زمان سفر متغیر است. اقامت در این هتل تجربه‌ای منحصربه‌فرد از اقامت در یکی از برترین هتل‌های دبی را به مهمانان ارزانی می‌دارد.

    هتل آرمانی برج خلیفه

    هتل آرمانی برج خلیفه

    آسانسور برج خلیفه دبی

    آسانسورهای برج خلیفه سرعت فوق‌العاده‌ای بالایی دارند و با سرعت ۱۰ متر در ثانیه، ساکنین و گردشگران را به سکوهای تماشا و طبقات مختلف برج می‌رسانند.

    باشگاه و سالن اسپا برج خلیفه دبی

    در برج خلیفه یک باشگاه با مساحتی بیش از ۶۰۰۰ متر مربع وجود که به انواع تجهیزات ورزشی مدرن مجهز است. علاوه بر باشگاه، یک سالن اسپا هم در این برج هست که خدمات و بخش‌های متنوعی از جمله سونا، اتاق بخار و ماساژ دارد.

    پل شیشه‌ای برج خلیفه دبی

    در نهایت می‌توانید به سراغ پل شیشه‌ای که در طبقات بالای برج قرار دارد، بروید و تجربه‌ای هیجان‌انگیز از قدم زدن در آسمان کسب کنید.

    واحدهای مسکونی و اداری

    فضاهای مسکونی در طبقات 40 تا ۱۰۸ برج نیز حدود ۹۰۰ واحد مسکونی قرار دارد که شامل استودیوها و آپارتمان‌های یک تا چهار خوابه می‌شوند. نکته جالب اینکه این واحدها در کمتر از هشت ساعت پس از عرضه به‌ فروش رسیدند. فضاهای اداری برج خلیفه در طبقات 109 تا ۱۵۴ برج قرار دارند. در طراحی برخی از این طبقات سالن‌های کنفرانس، اتاق‌های جلسات و دفاتر مدیریتی هم در نظر گرفته شده است.

    رکوردهای جهانی برج خلیفه

    • بلندترین سازه جهان با ارتفاع ۸۲۸ متر (رکورد قبلی: دکل رادیویی ورشو با ۶۴۶٫۳۸ متر)
    • بلندترین آسمان‌خراش جهان با ارتفاع ۸۲۸ متر (رکورد قبلی: تایپه ۱۰۱ با ۵۰۹٫۲ متر)
    • بلندترین سازه مستقل جهان بدون کمک کابل با ارتفاع ۸۲۸ متر (رکورد قبلی: برج CN با ۵۵۳٫۳ متر)
    • بیشترین تعداد طبقه در جهان: ۱۶۳ طبقه (رکورد قبلی: برج ویلیس با ۱۰۸ طبقه)
    • مرتفع‌ترین واحدهای مسکونی در جهان: ۵۸۴ متری
    • دارنده بلندترین تأسیسات آسانسوری در جهان
    • بلندترین سکوی تماشای فضای باز در جهان
    • مرتفع‌ترین استخر شنا (طبقه ۷۶) در جهان
    • مرتفع‌ترین مسجد (طبقه ۱۵۸) در جهان
    • مرتفع‌ترین باشگاه شبانه (طبقه ۱۴۴) در جهان
    • مرتفع‌ترین رستوران جهان در طبقه ۱۲۲ با ارتفاع ۴۴۲ متری (رکورد قبلی: رستوران برج CN در ارتفاع ۳۶۰ متر)
    • بیشترین پمپاژ عمودی بتن در جهان تا ارتفاع ۶۰۶ متری
    • مرتفع‌ترین نمای آلومینیمی و شیشه‌ای در جهان

    رستوران برج خلیفه

      مرتفع‌ترین رستوران جهان در برج خلیفه

      راهنمای طبقات برج خلیفه

      امکاناتطبقه
      دسترسی به دبی مال، ورودی برج خلیفه برای گردشگران، پارکینگ‌های برجهمکف
      کافه (The Cafe)همکف
      کلاب برجطبقه ۵
      هتل آرمانیهمکف تا ۸
      آرمانی رزیدنس (Armani Residence)طبقات ۹ تا ۱۶
      تجهیزات مکانیکیطبقات ۱۷ و ۱۸
      واحدهای اقامتیطبقات ۱۹ تا ۳۷
      هتل آرمانیطبقات ۳۸ تا ۳۹
      تجهیزات مکانیکیطبقات ۴۰ تا ۴۲
      اسکای لابی شامل امکانات ورزشی، جکوزی، استخرها، اتاق استراحتطبقه ۴۳
      واحدهای اقامتیطبقات ۴۴ تا ۷۲
      تجهیزات مکانیکیطبقات ۷۳ تا ۷۵
      اسکای لابی شامل امکانات ورزشی، جکوزی، استخرها شامل مرتفع‌ترین استخر جهان، اتاق استراحتطبقه ۷۶
      واحدهای اقامتی خصوصیطبقات ۷۷ تا ۱۰۸
      تجهیزات مکانیکیطبقات ۱۰۹ تا ۱۱۱
      واحدهای تجاریطبقات ۱۱۲ تا ۱۲۱
      واحدهای تجاریطبقات ۱۲۵ تا ۱۳۵
      رستوران اتمسفرطبقه ۱۲۲
      اسکای لابی شامل سالن تجاری و کتابخانهطبقه ۱۲۳
      سکوی بازدیدطبقه ۱۲۴
      سکوی بازدیدطبقه ۱۲۵
      تجهیزات مکانیکیطبقات ۱۳۶ تا ۱۳۸
      واحدهای تجاریطبقات ۱۳۹ تا ۱۵۴
      سکوی بازدیدطبقه ۱۴۸
      استراحتگاه (Lounge)طبقات ۱۵۲ تا ۱۵۴
      تجهیزات مکانیکیطبقه ۱۵۵
      شرکت‌های پخش و مخابراتطبقات ۱۵۶ تا ۱۵۹
      بلندترین مسجد جهانطبقه ۱۵۸
      تجهیزات ارتباطی و تأسیسات مکانیکیطبقه ۱۵۹ به بالا

      ساعت کاری و هزینه بازدید از برج خلیفه

      برج خلیفه همه روزه در طول سال میزبان گردشگران است اما باید برای بازدید از آن به ساعات کاری آن توجه کنید:

      سکوی تماشای At The Topروزهای یکشنبه تا چهارشنبهاز ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب
      سکوی تماشای At The Top SKYتمامی روزهای هفتهاز ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب

      راه ‌های دسترسی به برج الخلیفه

      برای رفتن به برج خلیفه دبی چندین راه وجود دارد. راحت‌ترین راه استفاده از مترو دبی و پیاده شدن در ایستگاه «برج خلیفه/دبی مال» است، سپس می‌توانید بقیه مسیر را پیاده بروید یا با اتوبوس F13 خود را به مقصد برسانید. اگر از ابوظبی با ماشین شخصی حرکت کردید، باید از خروجی مربوط به جاده Financial Centre خارج شده و تابلوهای دبی مال را دنبال کنید. علاوه بر این می‌توانید با اتوبوس‌های خط ۲۷ و ۲۹ به دبی مال بروید. یکی دیگر از سریع‌ترین گزینه‌ها استفاده از تاکسی است که هزینه بیشتری نسبت به دیگر روش‌ها دارد.

      موقعیت مکانی برج خلیفه

      موقعیت مکانی برج خلیفه روی نقشه

      زمان مناسب بازدید از برج خلیفه

      بهترین زمان بازدید از برج خلیفه به شرایط و اهداف شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید از غروب آفتاب لذت ببرید، ساعت 16 تا 18 بهترین زمان است. با این حال باید توجه داشته باشید که این زمان شلوغ‌ترین ساعات بازدید از این برج است. اگر از شلوغی فراری هستید، پیشنهاد می‌شود در ساعات اولیه یعنی ساعت 10 تا 12، یا اخر شب یعنی پس از ساعت 8 شب از این برج دیدن کنید.

      قوانین بازدید از برج خلیفه

      برای بازدید از برج خلیفه که مهم‌ترین جاذبه‌ گردشگری دبی است، قوانینی وضع شده که هدف از آن‌ها حفظ امنیت گردشگران و کارکنان است. این قوانین عبارت‌اند از:

      • ورود اشیاء خطرناک مانند اسپری، بطری‌های شیشه‌ای، چاقو، مواد منفجره، سلاح گرم، اسکیت یا کفش‌های چرخ‌دار به داخل برج ممنوع است.
      • هر بازدیدکننده تنها مجاز است که 30 تا 45 دقیقه در طبقه 148 برج بماند.
      • ورود حیوانات خانگی به داخل برج به هیچ وجه مجاز نیست.
      • بازدیدکنندگان نمی‌توانند با همراه داشتن خوراکی و نوشیدنی وارد برج شوند.

      جاهای دیدنی اطراف برج خلیفه

      از آنجا که برج الخلیفه امارات در یکی از مناطق توریستی دبی واقع شده است، اطراف آن نیز جاذبه‌های دیدنی متعددی وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

      • دبی مال: این مرکز خرید یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان است که بیش از ۱۳۰۰ فروشگاه و ۲۰۰ رستوران و کافه دارد. سالانه حدود ۸۰ میلیون گردشگر از دبی مال دیدن می‌کنند. در این مرکز خرید می‌توانید انواع برندهای لوکس را پیدا کنید.
      • آب‌نما دبی (فواره دبی): روبه‌روی برج خلیفه آبنمای دبی قرار دارد که بلندترین فواره موزیکال جهان به حساب می‌آید. این فواره ۲۷۴ متر طول دارد و برای نورپردازی آن از ۶۶۰ چراغ و ۵۰ پروژکتور رنگی استفاده شده است.
      • آکواریوم دبی: آکواریوم و باغ ‌وحش زیر دریایی دبی در طبقه همکف دبی مال واقع شده و دارای بیش از ۱۴۰ گونه مختلف آبزی است. این آکواریوم بزرگ‌ترین آکواریوم در خاورمیانه است. در این آکواریوم می‌توانید در کنار کوسه‌ها غواصی کنید یا از دیدن پنگوئن‌ها لذت ببرید.
      • برج پارک: برج پارک در کنار اپرای دبی و نزدیک به برج خلیفه واقع شده و طراحی آن از یک گیاه بیابانی به نام «هایمنوکالیس» الهام گرفته شده است. در این پارک آب‌نماها، باغ‌ها و پیاده‌روهای پر از نخلی وجود دارد که در کنار هم این پارک را به مکان مناسبی برای تماشای برج خلیفه و آبنمای دبی تبدیل کرده‌اند.

      دبی مال از جاهای دیدنی اطراف برج خلیفه

        دبی مال از جاهای دیدنی اطراف برج خلیفه

        برج خلیفه؛ جذاب‌ترین و معروف‌ترین جاذبه گردشگری دبی

        در این مقاله سعی کردیم به طور کامل به بحث درباره شگفتی‌های برج خلیفه بپردازیم که بلندترین سازه جهان و شاخص‌ترین نماد شهر دبی به حساب می‌آید. در این راستا از معماری خیره‌کننده، امکانات و جذابیت‌های آن صحبت کردیم و به سوال «برج خلیفه کجای دبی قرار دارد» پاسخ دادیم. در ادامه برای اینکه بتوانید برنامه‌ریزی خوبی برای بازدید از این برج داشته باشید، به ساعت‌های کاری و هزینه‌های بازدید از قسمت‌های مختلف آن اشاره کردیم. در نهایت با توضیح قوانین بازدید از این برج و معرفی جاذبه‌های دیدنی اطراف آن تلاش کردیم شما را تا انتهای این سفر مجازی به دبی با خود همراه کنیم. فراموش نکنید که همواره می‌توانید با خرید تور دبی به صورت اقساطی از آژانس مسافرتی دانیار سفر به این شهر زیبا سفر کرده و از تمامی جاذبه‌های دیدنی آن بازدید کنید.

        سؤالات متداول:

        ۱- برج خلیفه در کدام منطقه دبی است؟

        برج خلیفه در منطقه داون تاون دبی واقع شده است.

        ۲- برج خلیفه چند طبقه است؟

        برج خلیفه دارای ۱۶۳ طبقه است.

        ۳- ارتفاع برج خلیفه دبی چند متر است؟

        ارتفاع برج خلیفه ۸۲۸ متر است.

        ۴- برج خلیفه در کدام شهر دبی است؟

        این سؤال اشتباه است، زیرا دبی خود یک شهر در امارات متحده عربی است. برج خلیفه در دبی و در منطقه داون تاون قرار دارد.

        ۵- هزینه ساخت برج الخلیفه چقدر است؟

        هزینه ساخت برج خلیفه دبی طبق آمار و ارقام حدود ۱.۵ میلیارد دلار است.