هزینه سفر به تایلند چقدر است؟

جستجو در مجله گردشگری

راهنمای سفر 11 مهر ، 1403 5 دقیقه

تایلند سرزمینی پر از معابد زیبا، سواحل رؤیایی و طبیعت بکر است و به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در جهان محسوب می‌شود. این کشور هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیاست. اگر شما هم قصد سفر به این سرزمین اعجاب‌انگیز را دارید، کمی صبر کنید. پیش از اینکه چمدان‌هایتان را برای سفر به تایلند ببندید، لازم است با هزینه سفر از ایران به تایلند آشنا باشید. هزینه سفر به تایلند شامل مواردی مانند هزینه ویزا، بلیت هواپیما، اقامت، خورد و خوراک، حمل ‌و نقل و تفریحات مختلف می‌شود که در ادامه این مطلب به آنها خواهیم پرداخت.

هزینه ویزای سفر به تایلند

برای اینکه بدانید هزینه سفر به تایلند چقدر است، اولین هزینه‌ای که باید بپردازید هزینه اخذ ویزا است. برای سفر به تایلند، اولین قدم اخذ ویزای توریستی این کشور است که معمولاً 60 روز اعتبار دارد. فرآیند صدور ویزای تایلند بین 4 تا 7 روز کاری طول می‌کشد. هزینه ویزای توریستی تایلند در حال حاضر بین 54 تا 64 دلار است.

علاوه بر هزینه ویزا، مورد دیگری را هم باید در نظر داشته باشید که آن عوارض خروج از کشور است. این مبلغ برای اولین سفر سیاحتی 520 هزار تومان، دومین سفر 780 هزار تومان و سفرهای سیاحتی بعدی 1 میلیون و 40 هزار تومان است.

ویزای تایلند

ویزای تایلند

واحد پول تایلند

واحد پول رسمی کشور تایلند «بات» است که با نماد ฿  شناخته می‌شود. هر بات به ۱۰۰ ساتانگ تقسیم می‌شود که واحد پول خرد تایلند به‌حساب می‌آید. در تایلند، اسکناس‌های ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ بات بسیار رایج هستند و از اسکناس‌های خردتر مانند یک، پنج و ده ساتانگ به‌ندرت استفاده می‌شود. سکه‌های دو بات، پنج بات، ده بات، بیست‌وپنج ساتانگ و پنجاه ساتانگ هم کاربرد زیادی دارند. در حال حاضر، هر بات تایلند تقریباً معادل 1840 تومان است. آشنایی با واحد پولی تایلند سبب می‌شود که در خرید اجناس مختلف و مدیریت هزینه‌های خود در سفر به این کشور دچار مشکل نشوید.

واحد پول تایلند

واحد پول تایلند

هزینه سفر به تایلند با تور

با توجه به شهری که برای سفر به تایلند انتخاب می‌کنید باید مبلغ متفاوتی بابت خریداری تور بپردازید. برای مثال هزینه سفر به پوکت تایلند با هزینه سفر به بانکوک یا تور ترکیبی تایلند متفاوت است. به علاوه هتل و اقامتگاهی که انتخاب می‌کنید، یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر هزینه‌های سفر به این کشور است. هتل‌های واقع در مراکز شهرها معمولاً گران‌تر از هتل‌های حومه شهر هستند. زمان سفر نیز تأثیر زیادی بر قیمت دارد؛ در فصل‌های پرمسافر مانند بهار و پاییز، قیمت‌ تورها معمولاً بیشتر می‌شود. ایرلاینی که انتخاب می‌کنید و اینکه پرواز شما بدون توقف است یا با توقف، نیز بر قیمت تور تأثیر می‌گذارند. پرطرفدارترین تورهای تایلند معمولاً 7 روزه هستند و هزینه آن‌ها از حدود 39 میلیون و 540 هزار تومان شروع می‌شود و تا 75 میلیون تومان افزایش می‌یابد. البته باید توجه داشته باشید که هزینه بلیت رفت ‌و برگشت، رزرو هتل، ترانسفر فرودگاهی و بیمه مسافرتی نیز در قیمت تور لحاظ می‌شود.

اگر می‌خواهید هزینه کمتری برای سفر به تایلند بپردازید، می‌توانید منتظر تورهای لحظه آخری و تور تایلند ارزان باشید. البته همیشه باید پاسپورت شما حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

هزینه سفر به تایلند بدون تور

اگر می‌توانید زمان و هزینه‌های سفر خود را شخصاً مدیریت کنید، با سفر به تایلند بدون تور تجربه‌ای منحصربه‌فرد از گردش در این کشور کسب خواهید کرد. در سفر به تایلند بدون تور آزادی عمل بیشتری خواهید داشت، زمانتان در اختیار خودتان است و می‌توانید از حداکثر اعتبار ویزایتان برای تفریح در این کشور استفاده کنید. با این حال معمولاً باید برای سفر به این کشور بدون تور، هزینه‌های بیشتری بپردازید. این نوع سفر دردسرهای خاص خود را دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به احتمال ریجکت شدن ویزا، نداشتن تور لیدر و ترانسفر فرودگاهی اشاره کرد. علاوه بر این مسئولیت رزرو بلیط، هتل و اخذ ویزا نیز بر عهده خودتان است که البته نیازمند صرف زمان زیادی است.

در مقابل سفر به تایلند با تور را داریم که زمان‌بندی آن مشخص و محدودتر است. با این حال اگر ترجیح می‌دهید بدون دردسر و با خیالی آسوده به تایلند سفر کنید، می‌توانید همه کارهای سفر مثل تهیه بلیط رفت‌ و برگشت، رزرو هتل، گشت شهری، اخذ ویزا و تهیه بیمه مسافرتی را در قالب خرید تور به یک آژانس مسافرتی بسپارید.

هزینه پرواز به تایلند

یکی دیگر از هزینه‌هایی که در سفر به تایلند به‌خصوص در نوع بدون تور باید در نظر بگیرید، هزینه بلیت هواپیما است. در حال حاضر یعنی در مهر ماه 1403، حداقل قیمت بلیط هواپیما از تهران به بانکوک از 18 میلیون و 400 هزار تومان شروع می‌شود و تا 100 و 200 میلیون هم افزایش می‌یابد. هزینه پرواز به تایلند در حالت کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توقف داشتن یا نداشتن
  • محل توقف (هند، هنگ‌کنگ، سنگاپور)
  • ایرلاین
  • میزان حمل بار مجاز
  • زمان سفر (زمان تعطیلات و فصل تابستان، بلیت‌ها گران‌تر هستند)

هزینه بازگشت از تایلند از فرودگاه بانکوک به فرودگاه امام تهران از حدود 37 میلیون تومان شروع می‌شود و تا 100 و 200 میلیون هم افزایش می‌یابد.

یکی از فرودگاه های تایلند

یکی از فرودگاه های تایلند

هزینه بازدید از جاهای دیدنی تایلند

غیر ممکن است به تایلند سفر کنید و نخواهید از جاذبه‌های آن دیدن کنید. البته این موضوع مستلزم این است که قسمتی از بودجه سفر خود را به آن اختصاص دهید. به طور کلی ورودی معابد در بانکوک و سایر جاذبه‌های توریستی بین 100 تا 500 بات تایلند (3.05 تا 15.24 دلار) هزینه دارد.

قیمت بلیت معبد وات فو۱۰۰ بات (3.05 دلار)
قیمت بلیت گرند پالاس بانکوک۵۰۰ بات (15.29 دلار)
قیمت بلیت معبد وات آرون۵۰ بات (1.53 دلار)
هزینه بازدید از موزه‌های سطح شهرحدود ۱۸۰ بات (5.507 دلار)

معبد وات آرون تایلند

معبد وات آرون؛ یکی از جاذبه‌های دیدنی تایلند

هزینه تفریحات در تایلند

اگر به تفریحات هیجان‌انگیزی مانند جت اسکی، قایق موزی، پاراگلایدینگ، غواصی یا دیگر ورزش‌های آبی و هوایی علاقه‌مند هستید، این شانس را دارید که در تایلند از همه آن‌ها لذت ببرید. به طور کلی باید بین 500 تا 2500 بات (15.29 تا 76.48 دلار) برای فعالیت‌های تفریحی در تایلند کنار بگذارید. این را هم در نظر داشته باشید که می‌توانید از تفریحات ارزان‌تر مثل گشت‌وگذار در خیابان های معروف تایلند نیز لذت ببرید. برخی از تفریحات مفرح در تایلند عبارتند از:

غواصی و کایاکحدود ۱۵۰ بات (4.58 دلار)
پارک آبی رامایانا پاتایا۱,۱۹۰ بات (36.40 دلار)
پارک مینی سیام پاتایا۳۰۰ بات (9.17 دلار)
زیپ لاین914 تا 1730 بات (27.96 تا 52.92 دلار)
والیبال ساحلی130 تا 228 بات (3.97 تا 6.97 دلار)
بازدید از جنگل فیل‌ها914 تا 2285 بات (27.96 تا 69.9 دلار)
پارک آبی آنداماندا پوکت1599 بات  (48.91 دلار)
پارک موضوعی جادویی کارناوال2905 بات (88.87 دلار)
قایق‌رانی در خلیج فانگ نگا3232 بات (98.87 دلار)
تفریحات آبی جزیره پاتونگ587 تا 1730 بات (17.95 تا 52.92 دلار)

پارک مینی سیام پاتایا

پارک مینی سیام؛ یکی از تفریحات پاتایا

هزینه خورد و خوراک در تایلند

هزینه خورد و خوراک نیز یکی از بخش‌های مهم هزینه سفر به تایلند را تشکیل می‌دهد. اما این هزینه تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد. معمولاً برای اینکه بتوانید یک سفر مقرون‌به‌صرفه داشته باشید، باید حدود 100 بات (3.059 دلار) برای هر وعده صبحانه و 150 تا 250 بات (4.58 تا 7.64 دلار) برای صرف یک وعده ناهار یا شام بپردازید. به‌طور متوسط، گردشگران روزانه حدود 500 تا 600 بات (15.29 تا 18.35 دلار) برای خورد و خوراک در این کشور هزینه می‌کنند. بر این اساس یک وعده غذایی معمولی در تایلند برای هر نفر حدود 240 بات (7.34 دلار) هزینه در بردارد.

با این حال در رستوران‌های ارزان‌قیمت و دکه‌های خیابانی، می‌توانید با قیمت 40 تا 150 بات (1.22 تا 4.58 دلار) هم غذاهای خوشمزه‌ای میل کنید. اگر انتخاب شما رستوران‌های سطح متوسط باشد، باید برای هر وعده غذا 250 تا 800 بات (7.64 دلار تا 24.47 دلار) هزینه کنید. مزیت این رستوران‌ها این است که می‌توانید غذای خود را از بین غذاهای تایلندی و بین‌المللی متنوع انتخاب کنید. در رستوران‌های گران‌تر و لوکس‌تر، قیمت غذاها معمولاً از 1000 بات (30.59 دلار) شروع شده و تا 3500 بات (107 دلار) هم می‌رسد.

غذاهای تایلند

غذاهای تایلند

هزینه حمل و نقل در تایلند

در تایلند سیستم حمل و نقل عمومی متنوعی وجود دارد که هر کدام هزینه‌های متفاوتی دارند. این تنوع سبب می‌شود که با توجه به بودجه و نیاز خود بهترین گزینه را برای تردد در تایلند انتخاب کنید.

  • تاکسی: برای استفاده از تاکسی باید 35 بات (1.07 دلار) به‌عنوان ورودی و 40 بات (1.22 دلار) به ازای هر یک کیلومتر مسافتی که طی خواهید کرد، بپردازید.
  • توک‌ توک: یکی دیگر از وسایل حمل و نقل در تایلند است که قطعاً مشابه آن‌ها را در فیلم‌های هندی بارها دیده‌اید. برای استفاده از توک توک باید حدود ۳۰ بات (0.9 دلار) برای مسیرهای کوتاه بپردازید. اگرچه گردشگران اجازه استفاده از توک‌توک را ندارند، ولی اگر انتخاب شما این وسیله بود، بهتر است پیش از سوار شدن با راننده توافق کنید.
  • ترن هوایی: از ارزان‌ترین وسایل حمل‌ونقل در تایلند به‌حساب می‌آید که قیمت بلیت آن ۱.۵ بات (0.04 دلار) است.
  • اتوبوس: یکی دیگر از گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه برای تردد در تایلند، اتوبوس به شمار می‌رود که قیمت بلیت‌ آن‌ها ۸ تا ۲۵ بات (0.24 تا 0.76 دلار) است.
  • قایق: اگر می‌خواهید در حین اینکه به مقصد می‌رسید، کمی هم هیجان را تجربه کنید، می‌توانید از قایق‌های سریع‌السیر استفاده کنید که قیمت بلیت آن‌ها حدود ۲۰ بات است.

تصویری از توک توک

    توک توک؛ از وسیله‌های حمل و نقل در تایلند

    ارزانترین فصل سفر به تایلند

    ارزان‌ترین فصل سفر به تایلند را می‌توان خرداد تا آبان (ماه مِی تا اکتبر) دانست. البته باید خود را برای باران‌های موسمی مکرر و رطوبت بالا آماده کنید. به دلیل اینکه در این چند ماه گردشگران کمتری به این کشور سفر می‌کنند، هزینه سفر به تایلند که بخش زیادی از آن را قیمت بلیط و هتل شامل می‌شود، به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. اگر مشکلی با گرمای هوا و باران‌های سیل‌آسا ندارید، این زمان فرصت مناسبی برای تجربه یک سفر ارزان به تایلند خواهد بود.

    نگاهی بر هزینه سفر به تایلند

    در این مقاله سعی کردیم همه هزینه‌های سفر به تایلند را بررسی کنیم از هزینه ویزا، عوارض خروج از کشور، هزینه سفر با تور و قیمت بلیت هواپیما گرفته تا هزینه بازدید از جاذبه‌های توریستی، تفریحات، غذا و حمل و نقل در این کشور. هدف ما این بود که اطلاعات کاملی از هزینه‌هایی که در سفر به تایلند خواهید پرداخت، ارائه کنیم تا با یک برنامه‌ریزی مالی مناسب بتوانید تجربه‌ای شگفت‌انگیز و به‌ یادماندنی از حضور در این کشور داشته باشید. در مجموع می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که هزینه روزانه سفر به تایلند حدود 75 دلار است برای تجربه سفری به‌ یادماندنی به تایلند می‌توانید بهترین تورها را با مناسب‌ترین قیمت و کیفیت عالی از آژانس مسافرتی دانیار سفر تهیه کنید.

    سؤالات متداول:

    ۱- هزینه یک هفته سفر به تایلند چقدر است؟

    هزینه سفر یک هفته‌ای به تایلند برای دو نفر حدود ۱۱۳۸ دلار است.

    ۲- هزینه سفر به تایلند در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

    هزینه سفر به تایلند در سال ۱۴۰۳ با تور از حدود 39 میلیون تومان شروع می‌شود و تا حدود 40 میلیون تومان افزایش می‌یابد.