سواحل دبی (آزاد و خصوصی) را بشناسید

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 29 مرداد ، 1403 5 دقیقه

شهر دبی در حاشیه خلیج فارس قرار دارد و در دهه اخیر به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا تبدیل شده است. جدا از جاذبه‌های دیدنی و مدرن، سواحل دبی نیز زبانزد عام و خاص هستند. گردشگران ایرانی نیز همیشه از سفر به دبی استقبال می‌کنند. به‌همین دلیل، ما در این مقاله قصد داریم تعدادی از سواحل خصوصی و سواحل آزاد دبی را به شما عزیزان معرفی کنیم. پیشنهاد می‌دهیم پیش از سفر به دبی حتما متن زیر مطالعه کنید.

سواحل عمومی دبی

سواحل دبی به دو دسته عمومی و خصوصی تقسیم می‌شوند. در ادامه قصد داریم تعدادی از بهترین و محبوب‌ترین سواحل عمومی این شهر را به شما عزیزان معرفی کنیم. این سواحل معمولا رایگان هستند و امکانات تفریحی و رفاهی قابل‌قبولی برای شهروندان و گردشگران دارند. البته در بهار و تابستان بسیار شلوغ می‌شوند. بازدید از سواحل عمومی دبی خالی از لطف نیست.

جمیرا؛ از مشهورترین سواحل آزاد دبی

ساحل جمیرا (Jumeirah Beach) یکی از مشهورترین سواحل آزاد دبی است. این ساحل تاییدیه پرچم آبی دارد؛ چرا که همه استانداردهای بین‌المللی در آن رعایت شده است. انواع تفریحات ورزشی، امکانات رفاهی، فضای سبز، زمین بازی کودکان و محوطه مخصوص پیک‌نیک و باربیکیو در اطراف ساحل جمیرا وجود دارد. همچنین پارک جمیرا بیچ نیز در فاصله نزدیکی از این ساحل قرار گرفته است. شما می‌توانید با خیال آسوده در ساحل عمومی جمیرا به تفریح و استراحت بپردازید و از طبیعت زیبا لذت ببرید.

نمایی از ساحل جمیرا

نمایی از ساحل جمیرا

ساحل مارینا؛ یکی از پرطرفدارترین سواحل رایگان دبی

اگر تابه‌حال نام سواحل دبی را شنیده یا آن‌ها از از نزدیک دیده باشید، قطعا با ساحل مارینا (Marina Beach) آشنا هستید. این ساحل در امتداد خلیج فارس و در مارینا دبی واقع شده است و اقامتگاه‌های متعددی دارد. طول ساحل مارینا حدود 1.7 کیلومتر است و از سواحل محبوب دبی به شمار می‌رود؛ چرا که آب تمیز و شفاف این ساحل، توجه همه گردشگران را به خود جلب کرده است. همچنین امکانات لازم برای شنا، تفریحات آبی، رستوران، کافه و اقامتگاه‌های لوکس موجود در مارینا، این ساحل را از سایر سواحل دبی متمایز می‌کند.

تصویری از ساحل مارینا در دبی

تصویری از ساحل مارینا در دبی

ساحل کایت؛ از شلوغ ترین سواحل دبی

کایت (Kite Beach) یکی از سواحل رایگان دبی است. این ساحل در نزدیکی دانشگاه ولونگونگ قرار دارد و محل تجمع علاقه‌مندان به والیبال، فوتبال و سایر ورزش‌های گروهی است. بانجی جامپینگ، اسکیت سواری، کایاک‌سواری، کایت بوردینگ و دو از فعالیت‌های محبوب ساحل کایت به شمار می‌روند؛ اما امکانات لازم برای شنا و حمام آفتاب در این ساحل وجود ندارد. اگر در فصل‌های بهار و تابستان به ساحل کایت سر بزنید با حجم عظیمی از گردشگران و کایت‌های رنگارنگ مواجه خواهید شد.

عکسی از ساحل کایت دبی

عکسی از ساحل کایت دبی

ساحل پالم جمیرا؛ یکی از سواحل معروف دبی

نخل جمیرا یا پالم جمیرا (The Palm Jumeirah) یک جزیره مصنوعی در آب‌های خلیج فارس است که از بالا به شکل نخل دیده می‌شود. در بخش‌هایی از این جزیره،‌ ساحل صخره‌ای عمومی وجود دارد؛ اما اکثر سواحل جزیره پالم جمیرا متعلق به هتل‌ها و سکونتگاه‌های لوکس هستند. فقط از طریق کلاب ساحلی ریوا می‌توانید وارد ساحل پالم جمیرا شوید. این ساحل امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری دارد و ورود به آن رایگان نیست.

نمایی از ساحل پالم جمیرا دبی

نمایی از ساحل پالم جمیرا دبی

ساحل ام سقیم؛ از سواحل دیدنی دبی

ساحل ام سقیم (Umm Suqeim Beach) یا سان ست از سواحل دیدنی دبی است؛ چرا که زیباترین غروب آفتاب را در این ساحل مشاهده خواهید کرد. بسیاری از عکاس‌ها نیز هنگام غروب به ام سقیم می‌روند. این ساحل در نزدیکی پارکی به همین نام قرار دارد و یکی از مناظر آن، برج العرب است. البته جذابیت‌های ام سقیم فقط به همین موارد ختم نمی‌شود. اگر عاشق شنا در شب هستید، حتما سری به این ساحل بزنید؛ زیرا امکانات کامل برای شناگران فراهم شده است. ساحل ام سقیم آرامش بی‌نظیری دارد و به‌دلیل وجود رستوران‌های معدود، در مقایسه با سایر سواحل دبی خلوت‌تر است.

تصویری از ساحل ام سقیم دبی

تصویری از ساحل ام سقیم دبی

ساحل قنتوت؛ ترکیبی از ساحل عمومی و خصوصی

در فهرست سواحل عمومی دبی باید به ساحل قنتوت (Ghantoot Beach) نیز اشاره کنیم. البته عموم مردم می‌توانند از هفت کیلومتر از این ساحل استفاده کنند؛ زیرا ساحل قنتوت متعلق به هتل گلدن تولیپ الجزیره است. برای جت‌اسکی، اسکی روی آب و کایت‌سواری حتما به این ساحل مراجعه کنید. از آنجا که فقط بخشی از قنتوت عمومی است و هزینه ورودی دارد، محیطی آرام را در این ساحل تجربه خواهید کرد.

عکسی از ساحل قنتوت

عکسی از ساحل قنتوت در شهر دبی

ساحل برج العرب؛ ساحل مورد علاقه عکاسان

ساحل برج العرب (Burj Al Arab Beach) یکی دیگر از سواحل آزاد دبی است. این ساحل در نزدیکی برج العرب قرار دارد و همیشه شاهد انبوه جمعیت مسافران است. اغلب افراد برای عکاسی با برج العرب و مشاهده غروب زیبای آفتاب به این ساحل مراجعه می‌کنند؛ در نتیجه افراد کمتری را در حال شنا در آب‌های ساحل برج العرب می‌بینید. امکانات ساحل برج العرب نیز بسیار محدود است.

نمایی از ساحل برج العرب

نمایی از ساحل برج العرب

ساحل لامر؛ از جدیدترین سواحل دبی

ساحل لامر (La Mer Beach) از جدیدترین سواحل دبی امروز است. خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه موجود در رستوران‌ها و کافه‌های این ساحل به‌سرعت معروف شده‌اند. شما می‌توانید از طلوع تا غروب آفتاب شنا کنید؛ اما در شب اجازه شنا نخواهید داشت. استراحت روی تراس کافه‌های ساحلی لامر، تماشای غروب خورشید و گوش دادن به صدای موج از فعالیت‌های محبوب در ساحل لامر به شمار می‌روند. قطعا در این ساحل اوقات خوش و پر از آرامشی را سپری خواهید کرد.

تصویری از ساحل لامر

تصویری از ساحل لامر؛ از جدیدترین سواحل دبی

پارک ساحلی الممزر؛ ساحل استوایی شهر دبی

ساحل الممزر (Al Mamzar Beach) با شن‌های سفید و درخشان، ظاهری شبیه به سواحل استوایی دارد. بیش از 1000 درخت نخل دور‌تا‌دور این ساحل را در بر گرفته‌ و منظره بسیار زیبایی به آن بخشیده‌اند. امکانات پیک‌نیک، باربیکیو و شنا در ساحل الممزر فراهم است. این ساحل سرسبز و زیبا در روزهای دوشنبه و چهارشنبه به بانوان اختصاص دارد. البته زنان کنار سواحل دبی هیچ محدودیتی ندارند و با خیال آسوده می‌توانند به تفریح بپردازند. روزهای اختصاصی مخصوص خانم‌هایی است که حجاب دارند یا به هر دلیلی از شنا و تفریح در کنار آقایان معذب می‌شوند.

عکسی از ساحل الممزر

عکسی از ساحل الممزر

سواحل خصوصی دبی

پس از آشنایی با سواحل آزاد دبی نوبت به سواحل خصوصی این شهر رسیده است. این سواحل اغلب متعلق به هتل‌های لوکس دبی هستند و امکانات تفریحی و رفاهی فوق‌العاده‌ای دارند. برای ورود به سواحل خصوصی باید هزینه پرداخت کنید. هزینه سواحل دبی با توجه به نوع امکانات آن‌ها تعیین می‌شود. برخی از این سواحل بسیار گران‌قیمت هستند؛ اما مطمئن باشید که ارزشش را دارند.

ساحل شرایتون؛ ساحل اختصاصی و لاکچری دبی

شرایتون (Sheraton Beach) از سواحل معروف دبی به شمار می‌رود. ورود به این ساحل برای مهمانان هتل شرایتون رایگان است؛ اما سایر افراد باید بلیط خریداری کنند. امکانات لازم برای انجام تفریحاتی همچون ماهیگیری، پاراسل و اسکی روی آب در ساحل شرایتون فراهم است. حتی کابین‌هایی برای حمام آفتاب وجود دارد. اگر به‌دنبال ساحلی خصوصی و لوکس در دبی هستید، حتما به ساحل شرایتون سر بزنید.

نمایی از ساحل شرایتون دبی

نمایی از ساحل شرایتون؛ از لاکچری ترین سواحل خصوص دبی

ساحل نیکی بیچ؛ ساحلی زیبا با دکوراسیون سفید

نیکی بیچ (Nikki Beach) یکی از زیباترین سواحل دبی محسوب می‌شود. دکوراسیون سفید، منظره جذاب، تخت‌های شناور روی آب و استخر خانوادگی، باعث شهرت این ساحل بین گردشگران شده‌اند. سالانه توریست‌های بسیاری از سراسر دنیا برای تفریح در نیکی بیچ به دبی مراجعه می‌کنند. برای ورود به این ساحل باید هزینه پرداخت کنید. هزینه سواحل دبی با توجه به امکاناتی که عرضه می‌کنند، متغیر است.

تصویری از ساحل نیکی بیچ

تصویری از ساحل نیکی بیچ دبی

ساحل آزوره؛ از بهترین سواحل تفریحی دبی

در این بخش نوبت به معرفی یکی از سواحل تفریحی دبی رسیده است. ساحل آزوره (Azure Beach) از بهترین سواحل در سفرهای مجردی و خانوادگی به شمار می‌رود. این ساحل همه‌روزه از ساعت 10:00 تا 19:00 باز است. شما می‌توانید با پرداخت هزینه ورودی از استخرها و رستوران‌های ساحل آزوره دبی استفاده کنید. البته هزینه غذا و نوشیدنی جداگانه محاسبه می‌شود. اگر به شنا و آفتاب گرفتن علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم سری هم به بهترین استخرهای دبی بزنید.

عکسی از ساحل آزوره

ساحل آزوره؛ از بهترین سواحل تفریحی دبی

ساحل کاو؛ لوکس ترین ساحل شهر دبی

ساحل کاو (Cove Beach)، لوکس‌ترین ساحل دبی است. بهترین رستوران‌ها و کافه‌های دبی با منوی متنوع و با‌کیفیت را در همین ساحل پیدا خواهید کرد. شاید برایتان جالب باشد که بسیاری از روزها، شیخ حمدان، ثروتمندترین شاهزاده دبی، غذای خود را در رستوران‌های ساحل کاو میل می‌کند. برای ورود به این ساحل خصوصی باید هزینه بالایی پرداخت کنید؛ اما در عین حال، از امکانات ویژه‌ای برخوردار خواهید شد.

عکسی از ساحل کاو

عکسی از ساحل کاو

ساحل سامر سالت؛ از خاص ترین سواحل خصوصی دبی

سامر سالت (Summersalt Beach) یکی از خاص‌ترین سواحل خصوصی دبی به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید یک روز شاد را سپری کنید، این ساحل گزینه بسیار خوبی است. انواع امکانات تفریحی و رفاهی در سامر سالت وجود دارد. چه چیزی بهتر از این که در این ساحل آفتاب بگیرید؛ ریلکس کنید و به موسیقی زنده گوش دهید.؟ برای صرف غذا و نوشیدنی‌های خوشمزه نیز می‌توانید به رستوران‌های اطراف ساحل سامر سالت سر بزنید.

نمایی از ساحل سامر سالت

نمایی از ساحل سامر سالت

ساحل وان اند اونلی د پالم؛ آرام ترین و دنج ترین ساحل دبی

وان اند اونلی د پالم (One & Only The Palm) می‌تواند لقب آرام‌ترین و دنج‌ترین ساحل دبی را به خود اختصاص دهد. از آنجا که این ساحل امکانات چندانی ندارد، معمولا شلوغ نمی‌شود. این ساحل خصوصی به‌صورت 24‌ساعته روی مهمان باز است. شما می‌توانید کنار ساحل دراز بکشید و از شنیدن صدای پرنده‌ها و امواج دریا لذت ببرید.

تصویری از ساحل وان اند اونلی د پالم دبی

تصویری از ساحل وان اند اونلی د پالم دبی

ساحل آتلانتیس؛ مخصوص عاشقان موسیقی زنده و رقص

اگر عاشق هیجان، موسیقی و رقص هستید، ساحل آتلانتیس (Atlantis Beach) را انتخاب کنید. این ساحل در هتل پالم جمیرا، یکی از مشهورترین هتل‌های دبی، قرار دارد و بسیار شیک و مجهز است. در رستوران‌های ساحل آتلانتیس بهترین غذاهای بین‌المللی و مدیترانه‌ای را نوش جان کنید و از تفریحاتی همچون قایق‌سواری لذت ببرید. این ساحل 24‌ساعته باز و استفاده از آن برای مهمانان هتل پالم جمیرا رایگان است. سایر افراد برای ورود به آتلانتیس باید هزینه پرداخت کنند.

عکسی از ساحل آتلانتیس دبی

عکسی از ساحل آتلانتیس دبی

ساحل د وستین؛ مکانی مناسب برای زوج‌های جوان

د وستین (The Westin) یکی دیگر از سواحل خصوصی 24‌ساعته دبی است. سواحل دبی در شب هم مانند روز بسیار دیدنی و زیبا هستند. بسیاری از خانواده‌ها و زوج‌های جوان در سفر به دبی، این ساحل را برای تفریح و خوش‌گذرانی انتخاب می‌کنند. منظره ساحل د وستین چنان زیبا و رویایی است که همه را مجذوب می‌کند. چند استخر و رستوران با غذاهای تازه و خوشمزه از امکانات موجود در ساحل هستند. در آب‌های ساحل د وستین شنا کنید؛ کنار ساحل به تماشای غروب آفتاب بنشینید و با صدای دریا غرق در آرامش شوید.

نمای هوای از ساحل د وستین دبی

نمای هوای از ساحل د وستین دبی

ساحل زیرو گرویتی؛ از جذاب ترین سواحل دبی

ساحل زیرو گرویتی (Zero Gravity Dubai) در منطقه مارینا و نزدیکی اسکای دایو دبی قرار دارد. زیرو گرویتی متعلق به مجموعه‌ای به همین نام است و از سواحل خصوصی دبی به شمار می‌رود. سرگرمی‌های متنوع و امکانات ویژه این ساحل، باعث محبوبیت آن در بین گردشگران شده است. همه‌روزه از ساعت ۱۰:۰۰ تا دو بامداد می‌توانید از امکانات موجود در زیرو گرویتی استفاده کنید و نهایت لذت را ببرید.

تصویری از ساحل زیرو گرویتی

تصویری از ساحل زیرو گرویتی

ساحل کلاب ویستا ماره؛ از بهترین سواحل دبی و آسیا

در این بخش قصد داریم شما را با یکی از بهترین سواحل دبی و آسیا آشنا کنیم. ساحل کلاب ویستا ماره (Club Vista Mare) با شن‌های سفید‌رنگ و آب زلال در بین سایر سواحل دبی می‌درخشد. شنا، حمام آفتاب، پیاده‌روی و تماشای غروب خورشید از فعالیت‌های محبوب در این ساحل به شمار می‌روند. بیش از هشت رستوران با منوی متنوع نیز در ساحل کلاب ویستا ماره وجود دارد که خوشمزه‌ترین غذاها و نوشیدنی‌ها را سرو می‌کنند.

عکسی از ساحل کلاب ویستا ماره دبی

عکسی از ساحل کلاب ویستا ماره دبی

ساحل والدورف آستوریا دبی پالم؛ یکی از بهترین سواحل دبی برای شنا

ساحل والدورف آستوریا دبی پالم (Waldorf Astoria Dubai Palm) از بهترین سواحل دبی برای شنا است. در این ساحل امکانات لازم برای انجام انواع ورزش‌های آبی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. همچنین چندین استخر برای سنین مختلف در والدورف آستوریا وجود دارد. حمام آفتاب و قدم زدن کنار ساحل نیز از سایر فعالیت‌های محبوب در این ساحل زیبا و دوست‌داشتنی هستند.

نمایی از ساحل والدورف آستوریا دبی پالم

نمایی از ساحل والدورف آستوریا دبی پالم

قوانین سواحل دبی

برای ورود به سواحل عمومی و خصوصی دبی باید برخی قوانین و مقررات را رعایت کنید تا باعث ایجاد دردسر برای خود و سایرین نشوید. در ادامه به تعدادی از این قوانین اشاره خواهیم کرد.

  • ریختن زباله در سواحل دبی جریمه سنگین به‌همراه دارد
  • ورود حیوانات خانگی به سواحل عمومی و خصوصی دبی ممنوع است
  • هنگام شنا حتما به رنگ پرچم‌ها دقت کنید. برای مثال، پرچم قرمز به معنی منطقه ممنوع است
  • طبق قوانین کشور امارات، شنا کردن پس از غروب آفتاب در اغلب سواحل دبی ممنوع است
  • زنان سواحل دبی هم مانند مردان می‌توانند پوشش آزادانه داشته باشند.
  • خروج از سواحل دبی به‌صورت برهنه یا نیمه‌برهنه و حضور در اماکن عمومی، آزاد نیست
  • در ماه رمضان قوانین پوشش در سواحل دبی و اماکن عمومی کمی سختگیرانه می‌شود
  • محدودیت پوشش در سواحل عمومی دبی بیشتر است. مثلا گردشگران نمی‌توانند با مایو وارد رستوران ساحل شوند

برخی از این قوانین بسیار سختگیرانه هستند و در صورت رعایت نکردن آن‌ها مجبور به پرداخت جریمه‌های سنگین خواهید شد. پس در سفر به دبی حتما به مقررات احترام بگذارید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.

شما کدام یک از سواحل دبی را انتخاب می کنید؟

در این مقاله تعدادی از سواحل خصوصی و سواحل آزاد دبی را به شما عزیزان معرفی کردیم. سواحل این شهر مانند سایر جاذبه‌های آن، منحصر‌به‌فرد و اغلب لوکس هستند. تجهیزات موجود در سواحل دبی را در کمتر جایی از جهان پیدا خواهید کرد. اگر در روزهای گرم سال به دبی سفر کردید، حتما برای فرار از گرما به سواحل زیبای شهر پناه ببرید.

تور دبی در بازه‌های زمانی مختلف توسط آژانس دانیار سفر برگزار می‌شود. قیمت این تورها کاملا اقتصادی و متناسب با بودجه مسافران است. با خرید تور دبی از این مجموعه، یکی از بهترین و جذاب‌ترین سفرهای عمرتان را تجربه خواهید کرد.

 

سوالات متداول:

۱- سواحل آزاد دبی کدامند؟

تعدادی از بهترین سواحل عمومی دبی عبارتند از: ساحل جمیراف ساحل لامر، ساحل مارینا و ساحل کایت.

۲- نام سواحل خصوصی دبی چیست؟

ساحل زیرو گروتی، ساحل کلاب ویستا ماره، ساحل والدورف آستوریا دبی پالم و ساحل آتلانتیس تعدادی از معروفترین سواحل خصوصی دبی هستند.

۳- قوانین سواحل دبی چیست؟

برخی از مهمترین قوانین سواحل دبی عبارتند از اینکه: ریختن زباله در سواحل دبی جریمه سنگینی دارد، ورود حیوانات به سواحل عمومی و خصوصی ممنوع است، زنان سواحل دبی می‌توانند پوشش آزادانه داشته باشند اما خروج از سواحل به‌صورت برهنه یا نیمه‌برهنه و حضور در اماکن عمومی، آزاد نیست.