آشنایی با جاهای دیدنی آنتالیا

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 22 مرداد ، 1403 5 دقیقه

جاهای دیدنی آنتالیا کجاست؟ احتمالا می‌دانید که آنتالیا سواحل فوق‌العاده زیبا و با امکانات تفریحی کاملی دارد؛ اما جاذبه‌های این شهر بیش از چند ساحل است. آنتالیا طبیعت سرسبز و چشم‌نوازی دارد؛ همچنین آثار باستانی این شهر متعلق به چند دوره تاریخی مختلف هستند. اگرچه معرفی جاهای دیدنی آنتالیا در یک مقاله ممکن نیست؛ اما تصمیم داریم در این مقاله شما عزیزان را با تعدادی از مشهورترین و بهترین جاذبه‌های این شهر آشنا کنید. اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید، متن زیر را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

دروازه هادریان؛ از جاهای دیدنی و تاریخی آنتالیا

دروازه هادریان یا هادریانوس حدود ۱۳۰ سال پیش از میلاد مسیح و برای گرامیداشت ورود امپراتوری روم به این منطقه ساخته شده است. هادریان دروازه‌ای دو طبقه با ورودی از جنس مرمر و سه طاق کنده‌کاری شده است. در‌حال‌حاضر فقط امکان بازدید از یک طبقه این دروازه باشکوه وجود دارد.

در حقیقت، هادریان دروازه شهر باستانی کاله ایچی و از زیباترین جاهای دیدنی آنتالیا ترکیه است. با عبور از این دروازه در زمان سفر می‌کنید و به سال‌های دور می‌روید. اگر به تاریخ و معماری علاقه دارید، در سفر به آنتالیا حتما از هادریان بازدید کنید.

تصویری از دروازه هادریان

تصویری از دروازه هادریان

آبشارهای دودن؛ از جاهای دیدنی آنتالیا در بهار

آنتالیا در کنار مکان‌های تاریخی باشکوه و سواحل زیبا، طبیعت بی‌نظیری دارد. یکی از مشهورترین جادبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی آنتالیا در بهار، آبشارهای دودن است. این آبشارها به دو آبشار بالایی و پایینی تقسیم می‌شود و زیبایی آن‌ها در فصل بهار و تابستان به اوج خود می‌رسد. محوطه آبشار بالایی به پارک تبدیل شده است و فضای مناسبی برای پیک‌نیک دارد. برای ورود به این آبشار باید هزینه پرداخت کنید.

با گذشتن از مسیری صخره‌ای و نسبتا ناهموار به آبشار بالایی می‌رسید. این آبشار منظره خارق‌العاده‌ای دارد و چشمه‌های کوچک و بزرگ آن هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برد. برای رفتن به آبشارهای دودن حتما کفش و لباس مناسب، آب کافی، کلاه یا عینک آفتابی به‌همراه داشته باشید. علاوه‌بر کمپینگ و آب‌تنی در چشمه‌ها، امکانات قایق‌سواری و رفتینگ نیز برای بازدیدکنندگان آبشارهای دودن فراهم است.

نمایی از آبشارهای دودن

نمایی از آبشارهای دودن

رودخانه دیم؛ از جاهای دیدنی آنتالیا در تابستان

بازدید از برخی جاهای دیدنی آنتالیا با تور ممکن است چراکه خارج از شهر قرار دارند. رودخانه دیم نیز در نزدیکی شهر آلانیا و فاصله ۳۰ کیلومتری آنتالیا قرار دارد. پس بهتر است که یک تور مهیج را برای دیدن این منطقه انتخاب کنید. طول این رودخانه حدود ۶۰ کیلومتر است. خانه‌ها و رستوران‌های بسیاری در اطراف رودخانه دیم قرار دارند. پیک‌نیک در کنار رودخانه از تفریح‌های محبوب گردشگران است. اگر می‌خواهید چندین ساعت را در دل طبیعت زیبا سپری کنید، رودخانه دیم انتخاب مناسبی است. البته باید بدانید که این رودخانه فقط یکی از ده‌ها جاذبه شهر آلانیا هم به شمار می‌رود.

عکسی از رودخانه دیم

عکسی از رودخانه دیم

تونک تپه؛ از جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان

تونک تپه یکی از بهترین جاذبه‌های تفریحی آنتالیا است. این تپه در غرب شهر و در ارتفاع ۶۱۸ متر از سطح زمین قرار دارد. اگر به کوهنوردی علاقه دارید در فصل زمستان که آب و هوای آنتالیا سرد و همراه با بارش است، حتما به تونک تپه سر بزنید تا تمام شهر را غرق در مه زمستانی زیر پای خود ببینید. همچنین می‌توانید با استفاده از تله‌کابین خود را به بالاترین نقطه این تپه برسانید و شاهد منظره‌های تماشایی باشید. تعدادی هتل و یک رستوران گردان در بالای تپه قرار دارند که مکان‌های خوبی برای اقامت و تفریح به شمار می‌روند.

تصویری از تله کابین تونک تپه

تصویری از تله کابین تونک تپه

آکواریوم آنتالیا؛ از جاهای دیدنی و تفریحی آنتالیا

آکواریوم آنتالیا در نزدیکی ساحل کنیالتی قرار دارد. این آکواریوم در سال ۲۰۱۲ افتتاح و به‌سرعت به یکی از بهترین محبوب‌ترین مکان‌ها در آنتالیا تبدیل شد. آکواریوم آنتالیا ۴۰ آکواریوم کوچک موضوعی و یک تونل ۱۳۱ متری دارد و از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیا به شمار می‌رود. بیش از 250 گونه جانوری در این آکواریوم زندگی می‌کنند.

هر بخش از آکواریوم مختص موضوع‌های مختلف همچون ناحیه اقیانوسی، جنگل بارانی و ناحیه برفی است. در هر بخش، اطلاعات مفیدی درباره آبزیان و گیاهان بومی کسب خواهید کرد. بازدید از آکواریوم آنتالیا را به همه خانواده‌ها پیشنهاد می‌دهیم. برای بازدید از این آکواریوم باید به‌ازای هر بزرگسال، 55 یورو و برای کودکان بالای سه سال، 45 یورو بپردازید.

نمایی از آکواریوم آنتالیا

نمایی از آکواریوم آنتالیا

برج ساعت؛ نماد اصلی شهر آنتالیا

برج ساعت یکی دیگر از جاهای دیدنی شهر آنتالیا است. این برج در میدان کاله کاپیسی قرار دارد و تنها برج باقی‌مانده از ۸۰ برجی است که اطراف آنتالیا ساخته شده بود. برج ساعت که قدمت آن به قرن ۱۹ برمی‌گردد را نماد استقامت و پایداری می‌دانند. این برج با ساختمان‌های جدید احاطه شده و نمای بسیار جالبی ایجاد کرده است. برج ساعت نماد شهر آنتالیا محسوب می‌شود و از جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان و تابستان است.

برج ساعت آنتالیا

برج ساعت آنتالیا؛ اصلی‌ترین نماد شهر آنتالیا

کارائین؛ از زیباترین مکان های دیدنی آنتالیا

غار کارائین واقع در ۲۷ کیلومتری شمال غرب آنتالیا، حدود ۲۵۰۰۰ سال قدمت دارد. آثاری همچون سلاح جنگی، استخوان و بسیاری موارد دیگر در این غار کشف شده‌اند که مربوط  به دوران پارینه سنگی زیرین و پارینه سنگی میانه هستند. این آثار در موزه‌ای در محوطه غار نگهداری می‌شوند. طبق شواهد، غار کارائین در گذشته محل زندگی انسان‌های اولیه بوده است. خوشبختانه بازدید از کارائین معمولا در لیست جاهای دیدنی آنتالیا با تور قرار دارد. برای رسیدن به این غار باید مسیری طولانی را طی کنید؛ اما مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد.

عکسی از غار کارائین

عکسی از غار کارائین در آنتالیا

مسجد یولی مناره؛ از زیباترین جاهای دیدنی آنتالیا

اگر تا‌به‌حال عکس جاهای دیدنی انتالیا را دیده باشید، قطعا مسجد یولی مناره را می‌شناسید. این مسجد خشتی به دستور سلطان علاالدین کیقباد، شاه سلجوقی، طی سال‌های ۱۲۱۹ تا ۱۲۳۶ میلادی در آنتالیا ساخته شد. این مسجد شش گنبد و یک مناره دارد و نمونه کاملی از معماری دوران سلجوقی است. مناره مسجد حدود ۳۹ متر ارتفاع دارد و از نمادهای اصلی شهر آنتالیا است. مردم همچنان برای اقامه نماز به مسجد یولی مناره مراجعه می‌کنند.

تصویری از مسجد یولی مناره

تصویری از مسجد یولی مناره

منطقه الیمپوس؛ متروکه ای تاریخی و زیبا

شهر باستانی الیمپوس دو قرن پیش از میلاد مسیح و در زمان حکومت امپراتوری لیکیه ساخته شده است و به دلیل نزدیکی به منطقه کمر عموما در لیست جاهای دیدنی کمر آنتالیا به آن اشاره می‌شود. این شهر که در نزدیکی روستایی به نام الیمپوس قرار دارد، از قرن ۱۵ به متروکه تبدیل شد. اکنون خرابه‌هایی شامل تپه آکروپلیس، حمام وسپاسیان، تعدادی قبرستان، پل، کلیسا و مقبره‌های یادبود در شهر الیمپوس به‌جا مانده است. گردشگران می‌توانند بدون پرداخت هزینه از این منطقه تاریخی زیبا بازدید کنند.

نمایی از منطقه الیمپوس

نمایی از منطقه الیمپوس

آمفی تئاتر آسپندوس؛ محل برگزاری جشن ها در روم باستان

آسپندوس یکی از جاهای دیدنی و باستانی آنتالیا است و داستان بسیار جالبی دارد. پادشاه این شهر باستانی در قرن دوم میلادی مسابقه‌ای برای ساخت آمفی‌تئاتر برگزار کرد. جایزه فرد برنده ازدواج با دختر پادشاه بود. در نهایت نیز معمار آمفی‌تئاتر آسپندوس داماد پادشاه شد. این آمفی‌تئاتر یک نیم‌دایره بزرگ است که از بالا تا پایین، سکوهایی داخل آن ساخته شده است.

در‌حال‌حاضر، آمفی‌تئاتر آسپندوس بازسازی شده و محل برگزاری جشن‌های سالانه و کنسرت‌ها است؛ اما هنوز حال‌و‌هوای روم باستان را دارد و بازدیدکنندگان را به سال‌های دور می‌برد. هزینه بازدید از این مجموعه در سال 2024 برای هر نفر 340 لیر است.

عکسی از آمفی تئاتر آسپندوس

عکسی از آمفی تئاتر آسپندوس

پرگا؛ شهری با قدمت بیش از 3500 سال

پرگا یا پرگه یکی از باشکوه‌ترین شهرهای باستانی آنتالیا محسوب می‌شود. این شهر در ۱۸ کیلومتری آنتالیا قرار دارد و قدمت آن به بیش از ۳۵۰۰ سال می‌رسد. پرگا، حمام‌ها و چشمه‌های فراوانی دارد. میدان ورزش، معابد بزرگ، حمام‌های رومی، دروازه و دژ یونانی و آمفی‌تئاتر از آثار باقی‌مانده در این شهر هستند.

پرگا در دوره‌ای تحت فرمانروایی یونانی‌ها و سپس رومی‌ها بوده است. این شهر در مقایسه با سایر جاذبه‌های باستانی آنتالیا چندان شناخته شده نیست؛ در نتیجه بازدیدکنندگان کمتری دارد. در سفر به آنتالیا حتما سری به پرگا بزنید و شکوه و عظمت این شهر باستانی را از نزدیک ببینید. هزینه بازدید از این مجموعه 250 لیر است.

تصویری از شهر تاریخی پرگا

تصویری از شهر تاریخی پرگا

کاله ایچی؛ یادگار دوره روم باستان و حکومت سلجوقی

کاله ایچی، کالیچی یا کلیسی، منطقه‌ای باستانی مربوط به دوره امپراتوری روم و حکومت سلجوقیان است. بسیاری از جاذبه‌های تاریخی آنتالیا همچون برج ساعت، مناره شکسته و مسجد مهمت پاشا در این منطقه قرار گرفته‌اند. در بازدید از کاله ایچی از آنتالیای مدرن فاصله می‌گیرید و وارد مکانی با کوچه‌ها و خیابان‌های باریک خواهید شد. بندر کاله ایچی و دو ساحل شنی و صخره‌ای از سایر دیدنی‌های این منطقه قدیمی و جذاب هستند. اگر به تاریخ علاقه دارید، حتما چند ساعتی در کاله ایچی قدم بزنید و در بندر و سواحل آن تفریح کنید. برای بازدید از موزه کاله ایچی باید به‌ازای هر نفر، 10 لیر بپردازید.

نمایی از کاله ایچی

نمایی از کاله ایچی

شهر ترمسوس؛ شهری در دل کوه

ترمسوس شهری در فاصله ۳۴ کیلومتری آنتالیا و در دل کوه گولوک قرار دارد. ارتفاع این شهر تا سطح دریا حدود ۱۰۰۰ متر است. ساکنان ترمسوس پیسیدیایی بودند و قدمت این شهر به پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. برای بازدید از ترمسوس باید مسافت کوتاهی را کوهنوردی کنید؛ پس کفش و لباس مناسب به‌همراه داشته باشید. برای اطمینان بیشتر نیز از راهنمای محلی استفاده کنید. بهترین زمان برای بازدید از ترمسوس، فصل بهار یا تابستان است؛ چرا که مسیر این منطقه در زمستان‌ها ناهموار می‌شود.

عکسی از شهر ترمسوس در آنتالیا

عکسی از شهر ترمسوس در آنتالیا

مناره شکسته؛ یکی از جالب ترین جاذبه های آنتالیا

مناره شکسته یا کسیک مناره از پر‌فراز‌و‌نشیب‌ترین جاذبه‌های تاریخی آنتالیا است. این مکان در گذشته یک معبد رومی بود و سپس در قرن هفتم میلادی به کلیسای مریم مقدس تبدیل شد. بعد از حمله اعراب، کلیسا آسیبی شدیدی دید و رها شد. تا اینکه دو قرن بعد آن را بازسازی کردند و کاربری‌اش را به مسجد تغییر دادند. مناره شکسته در دوره سلجوقی در کنار مسجد ساخته شد. در سال ۱۸۹۶ قسمت چوبی بالای مناره در آتش سوخت و به شکل امروزی درآمد. این یادگاری تاریخی، علاوه‌بر داستان جذابی که دارد بسیار زیبا است.

تصویری از مناره شکسته آنتالیا

تصویری از مناره شکسته؛ از جالب‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا

اسکله قدیمی آنتالیا؛ مرکز تجاری و اقتصادی آنتالیای قدیم

اسکله قدیمی یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا است که از قرن دوم تا بیستم، مرکز تجاری و اقتصادی شهر بوده است؛ اما حالا مردم برای تفریح به این اسکله مراجعه می‌کنند. بوتیک‌های متعدد، کافه‌های دنج و کشتی‌های تفریحی کوچک از جمله جاذبه‌های موجود در اسکله قدیمی آنتالیا هستند. آرامشی که در اطراف این اسکله حاکم است، در کمتر جایی از شهر پیدا می‌شود. در سفر به آنتالیا حتما سری به این اسکله بزنید و خود را به نوشیدن یک فنجان قهوه و تماشای غروب آفتاب مهمان کنید.

نمایی از اسکله قدیمی آنتالیا

نمایی از اسکه قدیمی آنتالیا

مسجد ایسکله؛ کوچکترین مسجد آنتالیا

مسجد ایسکه در قرن ۱۹ در مجاورت ساحل ساخته شده است. این مسجد چهار ستون دارد و بسیار کوچک‌تر از سایر مساجد ترکیه است. به نظر می‌رسد که مسجد ایسکله را برای برگزاری مراسم نماز جماعت نیروهای دریایی این منطقه ساخته‌اند. برای بازدید از این مسجد باید به منطقه قدیمی کاله ایچی مراجعه کنید.

عکس مسجد ایسکله

عکس مسجد ایسکله؛ کوچکترین مسجد آنتالیا

مسجد مراد پاشا؛ یکی از مساجد مهم آنتالیا

مسجد مراد پاشا در دوره امپراتوری عثمانی در سال ۱۵۷۰ و به دستور مراد پاشا تاسیس شد. این مسجد یک گنبد بزرگ و چند گنبد کوچک دارد و با سنگ مرمر و گرانیت ساخته شده است. گنبد بلند، کاشی‌کاری‌های منحصربه‌فرد و کتیبه‌های داخل دیوار که مربوط به دوران سلجوقی می‌شود از جاذبه‌های مسجد مراد پاشا به شمار می‌روند. این مسجد همه روزه به‌غیر از روزهای تعطیل، باز است. برای بازدید از این اثر تاریخی باید بلیط تهیه کنید.

تصویری از مسجد مراد پاشا آنتالیا

تصویری از مسجد مراد پاشا آنتالیا

مسجد تکلی محمد پاشا؛ از زیباترین مساجد دوره عثمانی

مسجد تکلی محمد پاشا یا مهمت پاشا یکی دیگر از مساجد دوره عثمانی است که در قرن ۱۸ ساخته شد. این مسجد، یک گنبد بزرگ و سه گنبد کوچک دارد و دیوارهای آن با آیات قرآن مزین شده است. تکلی پاشا در فاصله سه کیلومتری مرکز شهر و ناحیه کالکاپیسی قرار گرفته و دسترسی به آن بسیار آسان است. اگرچه این مسجد در مقایسه با سایر مساجد عثمانی، وسعت بسیار کمی دارد؛ اما به‌دلیل معماری زیبا، از جمله مساجد مهم و پربازدید آنتالیا به شمار می‌رود.

نمایی از مسجد تکلی محمد پاشا

نمایی از مسجد تکلی محمد پاشا

برج هیدیرلیک؛ جاذبه تاریخی مربوط به قرن دوم میلادی

برج هیدیرلیک یا قلعه رومیان با ارتفاع ۱۴ متر در قرن دوم میلادی، توسط یکی از امپراتورهای رومی ساخته شد. طبق مدارک به‌دست آمده، پلان اولیه برج مربعی بوده است؛ اما پس از بازسازی، آن را به شکل استوانه تغییر دادند. این برج در گذشته نقش فانوس دریایی را داشته و برای رصد تردد کشتی‌ها بوده است. این برج در نزدیکی پارک کارالی اوغلو قرار دارد و روزانه پذیرای تعداد قابل‌توجهی از گردشگران است. اگر به جاذبه‌های تاریخی علاقه دارید، حتما از برج هیدیرلیک بازدید کنید.

عکسی از برج هیدیرلیک آنتالیا

عکسی از برج هیدیرلیک آنتالیا

موزه آنتالیا؛ بهترین مکان برای آشنایی با تاریخ غنی ترکیه

اگر دوست دارید با تاریخ غنی و پر‌فراز‌و‌نشیب ترکیه آشنا شوید، حتما به موزه آنتالیا سر بزنید. اشیا به دست آمده از حفاری‌های باستان‌شناسی در سواحل ترکیه، نقره‌های شهر تاریخی اسپندوس، سرامیک‌های سلکوئی و مجسمه‌های شهر پرگا در موزه آنتالیا نگهداری می‌شوند. آثار موجود در این موزه مربوط به دوران برنز تا بیزانس است. موزه آنتالیا به بخش‌های مختلفی تقسیم شده و هر بخش جذابیت خاص خود را دارد. برای بازدید از این موزه باید به‌ازای هر نفر، ۳۴۰ لیر بپردازید.این مکان دیدنی در لیست جاهای دیدنی آنتالیا جایگاه ویژه‌ای دارد.

تصویری از موزه آنتالیا

تصویری از موزه آنتالیا

موزه مینی سیتی؛ تجمع جاذبه های تاریخی ترکیه در مقیاس کوچک

در موزه مینی سیتی آنتالیا می‌توانید همه جاذبه‌های تاریخی ترکیه را در ابعاد کوچک مشاهده کنید. سازه‌های موجود در این موزه با مقیاس ۱/۲۵ ساخته شده‌اند و شامل بناهایی همچون معبد آرتمیس، مسجد یولی مناره، پاموکاله و کلیسای سنت نیکولاس هستند. نمونه مشابه این موزه، باغ موزه هنر ایرانی در شهر تهران است. بازدید از ساختمان‌های مینیاتوری برای کودکان و بزرگسالان جذابیت دارد. اگر شما نیز از دیدن چنین موزه‌ای لذت می‌برید، حتما از مینی سیتی بازدید کنید. البته این موزه به‌طور موقت تعطیل است.

نمایی از موزه مینی سیتی

نمایی از موزه مینی سیتی آنتالیا

موزه زیر آب سیده؛ شگفت انگیزترین موزه ترکیه

موزه سیده اولین موزه زیر آب ترکیه است. بله؛ درست دیدید، زیر آب! این موزه در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد. چه چیزی در موزه زیر آب سیده به نمایش گذاشته‌اند؟ ۱۱۷ مجسمه در عمق‌های مختلف دریای مدیترانه که زندگی روزمره انسان را روایت می‌کنند. همچنین تعدادی مجسمه از مولانا و یک کشتی غرق شده نیز در این موزه وجود دارند. مسافت موزه سیده حدود ۲۵۰۰ متر در کنار ساحل و عمق آن بین ۱۰ تا ۱۲ متر است. برای بازدید از این موزه باید گواهی غواصی داشته باشید. البته اگر تا‌به‌حال غواصی نکرده‌اید، همان‌جا در دوره‌ای کوتاه و فشرده به شما آموزش می‌دهند. هزینه ورودی موزه سیده برای هر نفر حدود ۱۵۰۰ لیر است.

عکسی از موزه زیر آب سیده

عکسی از موزه زیر آب سیده

خانه و موزه آتاتورک؛ مکانی برای آشنایی بیشتر با ترکیه امروزی

آتاتورک یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های تاریخ ترکیه است. مردم این کشور هنوز به نیکی از او یاد می‌کنند و قدردان زحماتش هستند. آتاتورک برای مدتی در خانه‌ای در آنتالیا ساکن بود. اکنون این خانه به موزه تبدیل شده است. خانه و موزه آتاتورک دو طبقه دارد و شامل وسایل شخصی او و برخی اسناد و مدارک است. اگر می‌خواهید درباره آتاتورک و تاثیر او در ترکیه بیشتر بدانید، در سفر به آنتالیا حتما از این موزه دیدن کنید.

تصویری از خانه و موزه آتاتورک

تصویری از خانه و موزه آتاتورک

موزه اسباب بازی؛ مکانی جذاب برای کودکان و بزرگسالان

موزه اسباب بازی آنتالیا در سال ۲۰۱۱ در منطقه کاله ایچی افتتاح شد. هدف از راه‌اندازی این موزه، نمایش اسباب بازی‌های قدیمی مربوط به سال‌های ۱۸۶۰ تا ۱۹۹۰ است. همه این اسباب بازی‌ها در نسخه‌های کوچک و با ظرافت کامل ساخته شده‌اند و حس نوستالژی فوق‌العاده‌ای را القا می‌کنند. موزه اسباب بازی آنتالیا برای کودکان و بزرگسالان بسیار جذاب است. هر روز به‌غیر از دوشنبه‌ها می‌توانید به‌صورت رایگان از موزه بازدید کنید.

موزه اسباب بازی آنتالیا

موزه اسباب بازی آنتالیا 

آبشار ماناوگات؛ ترکیبی از طبیعت و هیجان

آبشار و رودخانه ماناوگات از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های تفریحی و طبیعی آنتالیا است؛ چرا که می‌توانید قایق‌سواری را در این رودخانه تجربه کنید. اگر حدود چهار کیلومتر در مسیر رودخانه پیش بروید با آبشار زیبای ماناوگات مواجه خواهید شد. آبشار و رودخانه ماناوگات از کوه‌های طرس جاری می.شوند و منظره خارق‌العاده‌ای دارند. اگر عاشق طبیعت، تفریح و هیجان هستید، در سفر به آنتالیا، آبشار و رودخانه ماناوگات را فراموش نکنید.

نمایی از آبشار ماناوگات آنتالیا

نمایی از آبشار ماناوگات آنتالیا

آبشار کورشونلو؛ بکرترین مجموعه طبیعی در آنتالیا

آبشار کورشونلو در فاصله ۲۰ کیلومتری آنتالیا واقع شده و حدود ۱۸ متر ارتفاع دارد. در سال ۱۹۸۶، طبیعت اطراف این آبشار را به پارکی جنگلی تبدیل کردند؛ ازاین‌رو، منظره آبشار کورشونلو بسیار سرسبز و زیبا است. هفت حوضچه کوچک در پایین آبشار وجود دارند که برای آب‌تنی عالی هستند. چندین کافه، مغازه و سایر امکانات رفاهی نیز در اطراف آبشار در دسترس است. علاقه‌مندان می‌توانند داخل پارک جنگلی کمپ بزنند و از بودن در طبیعت لذت ببرند.

عکسی از آبشار کورشونلو

عکسی از آبشار کورشونلو

غار کوکاین؛ عجیب‌ترین غار آنتالیا

غار کوکاین یکی از زیباترین جاهای دیدنی آنتالیا است. این غار در اعماق کوه‌های کارستی قرار دارد و طول آن به ۶۰۰ متر می‌رسد. سال‌های گذشته، شخصی به نام کوکتن، پژوهش‌های متعددی روی غار کوکاین انجام داد. او به این نتیجه رسید که انسان‌های اولیه در این غار زندگی می‌کردند. در ورودی غار کوکاین یک آب‌انبار رومی وجود دارد. علاوه‌بر این آب‌انبار، استالاگمیت‌های غول‌آسا و عجیب‌وغریب غار نیز، توجه گردشگران را به خود جلب می‌کنند. استالاگمیت‌ها همان مخروط‌های آهکی موجود در سقف و کف غار هستند که در گذر زمان به شکل‌های مختلف درمی‌آیند.

تصویری از غار کوکاین

تصویر غار کوکاین؛ از عجیب‌ترین غارهای آنتالیا

پارک کارالی اوغلو؛ از بزرگترین و زیباترین پارک های آنتالیا

کارالی اوغلو یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌های آنتالیا است. این پارک در نزدیکی دریا قرار دارد و روزانه افراد بسیاری از آن بازدید می‌کنند. مجسمه ناظم حکمت، شاعر برجسته ترکیه، سالن تئاتر شهر و برج هیدریلیک در پارک کارالی اوغلو واقع شده‌اند. علاوه‌بر بازدید از پارک و گشت‌وگذار در آن می‌توانید از جاذبه‌های اطراف پارک نیز دیدن کنید.

نمایی از پارک کارالی اوغلو آنتالیا

نمایی از پارک کارالی اوغلو آنتالیا

سواحل آنتالیا؛ مشهورترین جاذبه های توریستی شهر

بهترین جاهای دیدنی آنتالیا در تابستان، سواحل این شهر هستند. سواحل آنتالیا شهرت جهانی دارند؛ چرا که با منظره‌های تماشایی و امکانات تفریحی بی‌نظیرشان در دل همه گردشگران جا باز کرده‌اند. در این بخش چند مورد از بهترین سواحل آنتالیا را نام می‌بریم.

  • ساحل کنیالتی
  • ساحل لارا
  • ساحل بلک
  • ساحل داملاتاش
  • ساحل سیده
  • ساحل کورا
  • ساحل مرمرلی

از زیباترین جاهای دیدنی آنتالیا منطقه لارا، ساحلی با همین نام است. در این ساحل و اغلب سواحل آنتالیا می‌توانید به شنا، غواصی، موج‌سواری و سایر ورزش‌های آبی بپردازید. برخی از این ساحل‌ها هزینه ورودی دارند و بعضی رایگان هستند. اگر اواخر بهار و تابستان به آنتالیا سفر کنید، با حجم عطیمی از گردشگران در سواحل آنتالیا مواجه خواهید شد.

عکسی از سواحل آنتالیا

عکسی از سواحل آنتالیا

پارک های آبی؛ از مکان های تفریحی و دیدنی آنتالیا

جاذبه‌های آنتالیا فقط به مکان‌های تاریخی و سواحل چشم‌نواز ختم نمی‌شود. پارک‌های آبی آنتالیا از هیجان‌انگیزترین جاهای تفریحی شهر به شمار می‌روند. این پارک‌ها فقط اواخر بهار و تابستان باز هستند و طرفداران بسیاری دارند. از جمله مشهورترین پارک‌های آبی آنتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارک آبی دلفین لند آنتالیا Dolphin Aqua Land
  • پارک آبی لند آف لجندز آنتالیا The land of legends Aqua Park
  • پارک آبی آکوا آنتالیا Aqua Park
  • پارک آبی ددمان آنتالیا Dedeman Aquapark Antalya
  • پارک آبی ریکسوس پریمیوم اروی آنتالیا Rixos Premium Troy

انواع سرسره‌های آبی بلند و کوتاه و استخرهای موج با استانداردهای روز دنیا در این پارک‌های آبی موجود است. در سفر به آنتالیا حتما به یکی از این پارک‌ها مراجعه کنید. پارک‌های آبی آنتالیا هزینه ورودی نسبتا بالایی دارند؛ اما تجربه بسیار جذابی هستند.

نمایی از پارک آبی لند آف لجندز آنتالیا

نمایی از پارک آبی لند آف لجندز آنتالیا

مراکز خرید آنتالیا؛ مکان هایی برای خرید سوغاتی

بازارها و مراکز خرید نیز می‌توانند در دسته‌‌بندی جاهای دیدنی آنتالیا قرار بگیرند؛ چرا که بسیاری از گردشگران عاشق خرید در سفر هستند. حتی گشت‌وگذار در این مکان‌ها نیز در تغییر روحیه این افراد تاثیر می‌گذارد. در ادامه با تعدادی از مراکز خرید و بازارهای مشهور آنتالیا آشنا خواهید شد.

  • بازار کوندو
  • بازار قدیم آنتالیا
  • اوت لت دیپو
  • مرکز خرید میگروس آنتالیا
  • مرکز خرید تراسیتی
  • مرکز خرید اوزدیلک پارک

در بازارهای سنتی آنتالیا می‌توانید انواع صنایع دستی، ادویه و سوغاتی‌های مختلف را پیدا کنید. این بازارها حال‌وهوای خارق‌العاده‌ای دارند و محلی برای آشنایی با فرهنگ مردم ترکیه هستند. پاساژها و مال‌ها نیز مکان‌های مناسبی برای خرید لباس، کیف، کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و حتی لوازم الکترونیکی اورجینال از برندهای معتبر بین‌المللی محسوب می‌شوند.

تصویری از یک مرکز خرید در آنتالیا

تصویری از یک مرکز خرید در آنتالیا

برای دیدن همه جاهای دیدنی آنتالیا وقت کم می آورید!

هرچه از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی آنتالیا بگوییم، حق مطلب را ادا نکرده‌ایم؛ اما در این مقاله تلاش کردیم شما عزیزان را با تعدادی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا آشنا کنیم. حالا در سفر به این شهر می‌توانید علاوه‌بر سواحل زیبا، به سایر جاذبه‌ها نیز سر بزنید. در حقیقت، آنتالیا یک شهر کامل است و گردشگران با سلیقه‌های متفاوت را ناامید نمی‌کند.

برای سفر به آنتالیا و بازدید از شگفتی‌های این شهر، کافی است تور آنتالیا را از دانیار سفر خریداری کنید. تورهای داخلی و خارجی این مجموعه در فصل‌ها و دوره‌های مختلف و با قیمت بسیار مناسب برگزار می‌شوند. برای اطلاع از تاریخ، قیمت و نحوه برگزاری تور آنتالیا وارد صفحه اصلی شوید یا با کارشناسان حاضر در دانیار سفر تماس بگیرید.

سوالات متداول:

‍۱- آنتالیا کجا بریم؟

دروازه هادریان، برج ساعت، آبشار ماناوگات، خانه و موزه آتاتورک، آبشار دودن، رودخانه دیم، مناره شکسته، مسجد یولی مناره، منطق الیمپوس و اسکله قدیمی آنتالیا تنها تعدادی از بهترین جاذبه‌های دیدنی آنتالیا هستند.

۲- جاذبه های دیدنی آنتالیا در تابستان کجاست؟

اگرچه گردشگران معمولا ترجیح می‌دهند که فصل تابستان خود را کنار سواحل آنتالیا به آفتابگیری و شنا بگذرانند، اما در این فصل شما می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی نظیر آبشار کورشونلو، غار کوکاین، غار کارائین، پارک کارالی اوغلو و حتی جاذبه‌های تاریخی شهر نیز دیدن کنید.