خیابان استقلال استانبول؛ پرهیاهوترین نقطه استانبول

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 23 مهر ، 1403 5 دقیقه

خیابان استقلال، یکی از زنده‌ترین خیابان‌های استانبول به شمار می‌رود که روزانه میزبان میلیون‌ها نفر از مردم محلی و گردشگران است. این خیابان سنگ‌فرش شده، فضای دلپذیری برای پیاده‌روی و گشت‌وگذار دارد. خیابان استقلال به طول 1.5 کیلومتر بین میدان تکسیم و برج گالاتا واقع شده، پر از کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های متنوع است. از این رو  به‌عنوان نمادی از فرهنگ و تاریخ استانبول، روح و جان این شهر را به تصویر می‌کشد. اگر می‌خواهید تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از تلفیق هنر، تاریخ و زندگی مدرن داشته باشید، گشت و گذار در خیابان استقلال را حتماً در برنامه سفر به استانبول خود قرار دهید. همراه ما بمانید تا بیشتر با جذابیت‌های این خیابان آشنا شوید.

خیابان استقلال استانبول کجاست؟

خیابان استقلال یکی از خیابان‌های پررفت‌وآمد استانبول در قسمت اروپایی این شهر و در منطقه تاریخی بی‌اغلو قرار دارد. خیابان استقلال استانبول میدان تکسیم را به برج گالاتا متصل می‌کند. یکی از جذابیت‌های این خیابان، پیاده‌رو بودن آن و ممنوعیت تردد خودرو در آن است. این خیابان از میدان تونل در گالاتا شروع می‌شود و تا میدان تکسیم ادامه می‌یابد.

خیابان استقلال استانبول آدرس: ترکیه، استانبول، محله بی‌اغلو

خیابان استقلال استانبول

خیابان استقلال

تاریخچه و علت نام‌گذاری خیابان استقلال

قدمت خیابان استقلال استانبول به دوران بیزانس بازمی‌گردد، یعنی زمانی که منطقه گالاتا تحت حاکمیت این امپراتوری بود و در واقع مستعمره جنوا شناخته می‌شد. در آن دوران منطقه‌ای که خیابان استقلال امروزی واقع شده، پرا (Pera) نامیده می‌شد و دیوارهای دفاعی آن را احاطه کرده بودند. پس از استقرار امپراتوری عثمانی در استانبول، اهمیت تجاری این منطقه به شدت افزایش یافت، به طوری که اهالی هلند، انگلیس، فرانسه و ایتالیا در این منطقه ساکن شدند. در قرن هفدهم، خیابان دو پرا (Grand Rue de Pera) که محور اصلی برج گالاتا تا پادگان کاخ گالاتا بود، کم کم توسعه یافت و کلیساهای متعددی در آن ساخته شد.

با اعلام استقلال و جمهوریت ترکیه در قرن بیستم، این خیابان «استقلال» نام گرفت و به نوعی وارد دوران طلایی خود شد. در این دوران چندین کافه‌، رستوران‌، سینما و سالن‌ تئاتر در آن ساخته شد. پس از آن بود که این خیابان به تفرجگاهی محبوب در این شهر تبدیل شد. این خیابان در فاصله دهه‌های 1950 تا 1990 دچار رکود شد، اما بعد از آن دوباره به عنوان یکی از نمادهای استانبول، هویت خود را باز پس گرفت و به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر تبدیل شد. با اینکه خیابان استقلال در طول تاریخ تغییرات زیادی را تجربه کرده اما همچنان یکی از پر جنب‌وجوش‌ترین مناطق استانبول است.

 بهترین هتل‌های خیابان استقلال استانبول

در این خیابان معروف و همچنین اطراف آن هتل‌های متعددی وجود دارد که هر یک با ارائه امکانات متنوع سعی دارند اقامت دلپذیری را به میهمانان خود ارزانی کنند. فرقی نمی‌کند که به دنبال هتل‌های لوکس و مجلل یا هتل های استانبول با قیمت ارزان هستید، در هر صورت می‌توانید اقامتگاه مورد نظر خود را در حوالی این خیابان پیدا کنید.

هتل‌های 4 ستاره خیابان استقلال استانبول

  • هتل پارما تکسیم استانبول: این هتل ارزان در خیابان استقلال استانبول با 80 اتاق در محله بی‌اوغلو قرار دارد. علاوه بر این به ایستگاه متروی تکسیم نزدیک است و دسترسی آسانی به جاذبه‌های اصلی شهر دارد. 
  • هتل سیا سوئیت: هتلی در منطقه بی‌اوغلو که 800 متر تا میدان تکسیم فاصله دارد.
  • هتل مسر کاس: این هتل ۴ ستاره یکی دیگر از هتل‌های خیابان استقلال استانبول است که با نشستن در تراس اتاق‌ها چشم‌انداز زیبایی از شهر را پیش روی خود خواهید داشت.
  • هتل میروز: این هتل تنها ۸ دقیقه پیاده تا میدان تکسیم و همچنین تنها ۲ کیلومتر از برج گالاتا فاصله دارد. 
  • هتل نکست هوس: این هتل دارای ۱۲ اتاق مجهز به تلویزیون‌ و اینترنت بی‌سیم، گاوصندوق‌ مناسب لپ‌تاپ و میز کار است. 

هتل پارما تکسیم استانبول

هتل پارما تکسیم استانبول

کلاب های خیابان استقلال استانبول

خیابان استقلال یکی از شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین مکان‌های شهر برای تفریح و سرگرمی است که کلاب‌ها و بارهای زیادی هم دارد. برخی از معروف‌ترین کلاب‌های این خیابان عبارت‌اند از:

۱- کلاب اسکیپ استانبول (Escape Club): این کلاب یکی از بهترین کلاب‌های استانبول است که در آن می‌توانید شبی پرانرژی را با دوستانتان پشت سر بگذارید. از ویژگی‌های این کلاب می‌توان به با نوشیدنی‌های عالی، قیمت‌مناسب، موسیقی عالی و فضایی دلپذیر آن اشاره کرد.

۲- دیسکو لوپ (Club Lupe): یکی از دیسکوهای معروف خیابان استقلال به شمار می‌رود که تمام روزهای هفته فعال است و از این رو طرفداران زیادی دارد. اگر به شب‌نشینی علاقه دارید، این دیسکو به دلیل داشتن محیط پرانرژی و دسترسی آسان، یکی از بهترین‌ها است.

۳- کلاب لیبل (Label Club): یکی از کلاب‌های معروف خیابان استقلال است که به خاطر فضای بزرگ، دی‌جی‌های محلی و بین‌المللی و سیستم صوتی و نورپردازی حرفه‌ای شهرت دارد. اگر به شب‌زنده‌داری و موسیقی‌های هیپ‌هاپ و تکنو علاقه دارید، این کلاب یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها است.

۴- کلاب چیچک پرا (Çiçek Pera İstanbul): یکی از کلاب‌های شبانه محبوب استانبول در خیابان استقلال است. این کلاب به خاطر فضای مفرح و موسیقی مدرن، یکی از بهترین جاها برای علاقه‌مندان به شب‌زنده‌داری در استانبول به شمار می‌رود. این کلاب چند طبقه چندین بار، سالن‌ رقص و چندین قسمت VIP هم دارد.

۵- کلاب بک استریت و بار تکسیم (Back Street Club & Rooftop Bar): یکی از کلاب‌های پرطرفدار برای شب‌زنده‌داران استانبول است. در کلاب این مجموعه می‌توانید از شنیدن انواع موسیقی از هیپ‌هاپ گرفته تا الکترونیک لذت ببرید. در این کلاب این امکان را دارید که مجموعه‌ای از نوشیدنی‌ها و کوکتل‌ها را به همراه منویی از غذاهای بین‌المللی نوش جان کنید.

 جاهای دیدنی خیابان استقلال استانبول

خیابان استقلال یکی از معروف‌ترین و پر جنب‌وجوش‌ترین خیابان‌ها و جاهای دیدنی استانبول است که علاوه بر فروشگاه‌ها و مراکز خرید، جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و معماری متعددی هم در نزدیکی آن قرار دارد که بازدید از آن‌ها در کنار گشت و گذار در این خیابان، خالی از لطف نخواهد بود. برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های اطراف این خیابان، موارد زیر هستند:

  • برج گالاتا: این برج تاریخی در نزدیکی خیابان استقلال واقع شده و از بالای آن می‌توانید نمایی 360 درجه از شهر را که شامل منظره‌ای فوق‌العاده‌ای از شهر استانبول و دریای مرمره است را ببینید. به همین دلیل این برج یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم این منطقه محسوب می‌شود.
  • موزه مادام توسو: یکی دیگر از جاهای دیدنی خیابان استقلال است که در آن مجسمه‌های افراد معروف جهان را که از موم ساخته شده‌اند. بازدید از این موزه به طور خاص برای علاقه‌مندان به تاریخ و هنر جذابیت دارد.
  • کلیسای سنت آنتوان: معماری خیره‌کننده‌ این کلیسای خیابان استقلال آن را به یکی از مهم‌ترین بناهای مذهبی در این منطقه تبدیل کرده است. نمای بیرونی این کلیسا سفید و قرمز است. فضای داخلی آن به قدری آرام است که بازدیدکنندگان را لبریز از احساس معنویت می‌کند.
  • کوچه فرانسوی‌ها: این کوچه زیبا که معماری و طراحی آن به سبک فرانسوی انجام شده، یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی خیابان استقلال است. این کوچه پر از کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های رنگارنگ است.
  • موزه گالاتاسرای: این موزه که به تاریخ تیم فوتبال گالاتاسرای اختصاص داده شده، یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های ورزشی ترکیه است. اگر به ورزش و به خصوص فوتبال علاقه دارید، بازدید از این موزه قطعاً برای شما جذاب خواهد بود.

برج گالاتا

    برج گالاتا

    کافه‌های خیابان استقلال استانبول

    خیابان استقلال در استانبول علاوه بر فروشگاه‌ها و جاذبه‌های فرهنگی، کافه‌های دنج و معروفی هم دارد که قطعاً صرف یک نوشیدنی یا میان وعده در آن‌ها جذاب خواهد بود. برخی از معروف‌ترین کافه‌های این خیابان عبارت‌اند از:

    • کافه مانداباتماز: این کافه یکی از ارزان‌ترین و محبوب‌ترین کافه‌ها در خیابان استقلال است که بیشتر به قهوه‌ ترک‌های مرغوبش شهرت دارد.
    • کافه اسمر: یکی از باکیفیت‌ترین کافه‌های خیابان استقلال است که قیمت‌ خوبی هم دارد. اگر دوست دارید یک نوشیدنی را در فضای راحت و دنج میل کنید، این کافه یکی از بهترین‌ها است.
    • کافه مادو: یکی از کافه‌های زنجیره‌ای و معروف استانبول است که بیشتر به خاطر چای و دسرهای خوشمزه‌اش شهرت دارد.
    • کافه اربن: این کافه کوچک و دنج، فضای مناسبی برای استراحت و نوشیدن یک قهوه در دل شلوغی‌های خیابان استقلال دارد.
    • کافه رستوران کافکا نارگیل: این کافه علاوه بر قیمت‌های مناسب، فضای دلپذیری هم دارد، بنابراین اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت از صرف یک نوشیدنی و یا خوردن یک وعده غذا هستید، می‌توانید به این کافه بروید.

    کافه مانداباتماز

      کافه مانداباتماز؛ از کافه‌های خیابان استقلال استانبول

      بهترین رستوران های خیابان استقلال استانبول

      خیابان استقلال و مناطق اطراف آن، علاوه بر جاذبه‌های دیدنی و کافه‌های متعدد، رستوران‌های متنوعی هم دارند که در آن‌ها می‌توانید انواع غذاهای ایرانی، ترکی و بین‌المللی را پیدا کنید. برخی از معروف‌ترین رستوران‌های نزدیک این خیابان عبارت‌اند از:

      • رستوران ریحون: این رستوران که یک رستوران ایرانی در خیابان استقلال استانبول است، منوی کاملی از غذاهای اصیل ایرانی دارد؛ بنابراین اگر در سفر به استانبول هوس یک غذای ایرانی کردید، حتماً به این رستوران سر بزنید. از جذابیت‌های این رستوران می‌توان به طراحی دکوراسیون آن به سبک ایرانی و فضای دل‌نشینش اشاره کرد.
      • رستوران 360: یک رستوران خوب در خیابان استقلال استانبول است که در واقع روی بام یک ساختمان قدیمی متعلق به قرن نوزدهم قرار دارد. در این رستوران که چشم‌انداز بی‌نظیر از شهر استانبول دارد، انواع غذاهای ترکی، بین‌المللی و اروپایی سرو می‌شود.
      • رستوران المدینه: در این رستوران انواع غذاهای لبنانی و ترکی سرو می‌شود و به همین دلیل طرفداران زیادی در بین گردشگران عرب زبان دارد.
      • رستوران تکسیم سوتیس: در این رستوران که یکی از بهترین رستوران‌های منطقه تکسیم و خیابان استقلال است، مجموعه‌ای از غذاهای سنتی ترکی و نوشیدنی‌های تازه را می‌توانید میل کنید.
      • رستوران میکلا: یکی از شیک‌ترین و لاکچری‌ترین رستوران‌های استانبول است که در بالاترین طبقه هتل مارمارا پرا قرار دارد. این رستوران چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از تنگه بسفر و شهر استانبول دارد.

      یک رستوران در خیابان استقلال استانبول

        یک رستوران در خیابان استقلال استانبول

        خرید در خیابان استقلال

        خیابان استقلال استانبول پر از مراکز خرید متنوع است که همین آن را به یکی از بهترین جاهای این شهر برای عاشقان خرید تبدیل کرده است. برخی از معروف‌ترین مراکز خرید این خیابان عبارت‌اند از:

        ۱- مرکز خرید دمیرورن: یکی از مراکز خرید استانبول است که ساختمان قدیمی آن معماری جذابی هم دارد. در این مرکز خرید 4 طبقه، 41 فروشگاه وجود دارد. اگر قصد خرید لباس و کفش دارید، دمیرورن یکی از بهترین گزینه‌ها است. یکی از دلایل محبوبیت این مرکز خرید، قیمت مقرون‌به‌صرفه اجناس است. در این مجموعه یک فودکورت هم هست که می‌توانید بعد از خرید یک غذای خوشمزه ترکی را در آن میل کنید.

        ۲- پاساژ چیچک: یک پاساژ قدیمی است که روزگاری گل‌فروش‌های روس در آنجا فعالیت می‌کردند. با اینکه در این فروشگاه می‌توانید انواع جواهرات دست‌ساز، صنایع‌دستی، نقاشی‌های رنگ روغن و صابون‌های دست‌ساز را خریداری کنید اما امروزه بخش بزرگی از آن به کافه‌ها و رستوران‌های محلی اختصاص داده شده است.

        ۳- پاساژ هازوپولو: از قدیمی‌ترین مراکز خیابان استقلال است که در سال 1871 توسط یک تاجر یونانی ساخته شد. اگر قصد خرید جواهر دارید، حتماً به این پاساژ سر بزنید. بیشتر مغازه‌های این پاساژ را کتاب‌ فروشی‌ها و جواهر فروشی‌ها تشکیل داده‌اند.

        ۴- مرکز خرید ترکوز: از قدیمی‌ترین بازارهای این خیابان است که بیشتر به بازار خرده‌فروشی و عمده‌فروشی شهرت دارد. در این مرکز خرید می‌توانید شلوار، پیراهن و تی‌شرت را با قیمت‌های به مراتب کمتر از دیگر مراکز خرید لوکس استانبول خریداری کنید.

        ۵- مرکز خرید بی‌اوغلو: یکی دیگر از قدیمی‌ترین مراکز خرید استانبول، مرکز خرید چهار طبقه بی‌اوغلو است که در آن می‌توانید انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم خانگی و لوازم آرایشی و بهداشتی را خریداری کنید. اگر می‌خواهید یک خرید اقتصادی و چند منظوره داشته باشید، این مرکز خرید یکی از بهترین‌ها است.

        پاساژ هازوپولو

        پاساژ هازوپولو

        برندهای خیابان استقلال استانبول

        خیابان استقلال استانبول یکی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید محصولات برندهای معروف جهانی را خریداری کنید. از این رو برخی آن را با خیابان شانزلیزه پاریس مقایسه می‌کنند که پر از فروشگاه‌های برند است. برخی از معروف‌ترین برندهای این خیابان عبارت‌اند از:

        • ZARA | زارا
        • Mango | منگو
        • Adidas | آدیداس
        • New Balance | نیو بالانس
        • KOTON | کوتون
        • DeFacto | دفاکتو
        • H&M | اچ اند ام
        • Sephora | سفورا
        • VANS | ونس
        • Levi's | لیوایز
        • Bershka | برشکا
        • ECCO | اکو
        • Flormar | فلورمار
        • Golden Rose | گلدن رز
        • Penti | پنتی

        خیابان استقلال استانبول

          خیابان استقلال

          راه های دسترسی به خیابان استقلال

          برای اینکه به خیابان استقلال بروید، چند روش پیش رو دارید که عبارت‌اند از:

          • تاکسی: سوار تاکسی‌های خط تکسیم – آکسارای و شیشلی – امینونو شوید که شما را به نزدیکی میدان تکسیم می‌رسانند. سپس باید کمی پیاده‌روی کنید تا به خیابان استقلال برسید.
          • مترو: از ایستگاه ینی‌کاپی خط M2 سوار مترو شوید و پس از چهار ایستگاه در میدان تکسیم پیاده شوید.
          • اتوبوس: سوار اتوبوس‌های HAVAIST شوید که بین فرودگاه استانبول و میدان تکسیم در رفت و آمد هستند.
          • تراموا و قطار کابلی: سوار تراموای خط T1 شوید و در ایستگاه Fındıklı Mimar Sinan Universitesi پیاده شوید. همچنین می‌توانید از فونیکولار خط F1 استفاده کنید و در میدان تکسیم پیاده شوید. در روش دوم سریع‌تر به میدان تکسیم خواهید رسید.

          موقعیت مکانی خیابان استقلال روی نقشه

            موقعیت مکانی خیابان استقلال روی نقشه

            خیابان استقلال استانبول؛ قلب تپنده شهر

            در این مقاله به بررسی جامع خیابان استقلال استانبول، یکی از شلوغ‌ترین و پرهیاهوترین نقاط این شهر، پرداختیم. این خیابان 1.5 کیلومتری که از میدان تکسیم به برج گالاتا می‌رسد، نمادی از فرهنگ و تاریخ استانبول است و به دلیل کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های متنوعی که دارد، فضایی دلپذیر برای گشت‌وگذار در این شهر محسوب می‌شود. در ادامه سعی کردیم بهترین اقامتگاه‌ها، کلاب‌ها و بارها اطراف این خیابان را به شما معرفی کنیم.  برای سفر به استانبول و تماشای زیبایی‌های این شهر توریستی در ترکیه همین حالا تور استانبول را با قیمت مناسب از آژانس مسافرتی دانیار سفر خریداری کرده و سفری فراموش‌نشدنی را تجربه کنید.

            سؤالات متداول:

            ۱- خیابان استقلال استانبول کجاست؟

            خیابان استقلال در قسمت اروپایی شهر و در بخش بی‌اوغلو واقع شده است.

            ۲- فاصله میدان تکسیم تا خیابان استقلال چقدر است؟

            فاصله تکسیم تا خیابان استقلال حدود یک کیلومتر و با ماشین حدود 10 دقیقه است.